Gå til innhold
  • Bli medlem

Unormalt stor prisforskjell på ryggsekk


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg akkurat 2 ryggsekker (Deuter fox 30 l) fra fjellsport.no som - med fjellforumrabatten kom på 440,- pr stk. La ved et par småting som vi allikevel trenger så fikk jeg gratis frakt. Det står at den ikke er på lager så det tar vel noe tid før vi får den - men allikevel. Dette er altså ordinær pris.

 

Oslo Sportslager tar 1089,- for samme sekken. Jeg stusser veldig over denne forskjellen - som er så til de grader stor. Selv om fjellsport evt selger med liten avanse, så må jo sportslageret ha en enorm avanse på sin sekk. Vi får altså 2 sekker og noe annet stæsj hjem - for samme prisen som en sekk koster på Sportslageret. De har også gratis frakt.

 

Kanskje andre har lignende eksempler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellsport, Xxl og gmax nett sparer en hel haug på administrasjonskostnadene i forhold til sportslageret og sportsnett. På de to sistnevnte betaler man også for å prøve noe fysisk i butikk og den hjelpen man får ved det, slikt betaler man ikke for hos Fjellsport.

Som tidligere trofast sportslageret-kunde merker jeg meg denne enorme forskjellen med litt vemod. Det er få andre butikker jeg opplever samme kunnskap hos som fjellavdelingen til Sportslageret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport, Xxl og gmax nett sparer en hel haug på administrasjonskostnadene i forhold til sportslageret og sportsnett. På de to sistnevnte betaler man også for å prøve noe fysisk i butikk og den hjelpen man får ved det, slikt betaler man ikke for hos Fjellsport.

Fjellsport har vel en fysisk butikk i Sandefjord?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport har vel en fysisk butikk i Sandefjord?

Har de? Visste jeg ikke. Trodde det var en ren nettbutikk. I så fall har de uansett en fabelaktig fornuftig tanke om hvordan en nettbutikk skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport har vel en fysisk butikk i Sandefjord?

Hentebutikk

Du er alltid velkommen til å besøke vår hentebutikk i Sandefjord for å få kjøpshjelp av oss. Du kan dessuten bestille direkte i butikken og betale med betalingskort (Bankaxept, Mastercard eller Visa) direkte.

I butikken kan du også naturligvis hente dine varer om du har bestilt i nettbutikken og valgt "Hente i Uranienborgv 4, Sandefjord (ma-fr 9-17)". Ettersom vår forretningsidé bygger på salg av produkter via nettet, er det normalt ikke utstilt varer her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport, Xxl og gmax nett sparer en hel haug på administrasjonskostnadene i forhold til sportslageret og sportsnett. På de to sistnevnte betaler man også for å prøve noe fysisk i butikk og den hjelpen man får ved det, slikt betaler man ikke for hos Fjellsport.

Som tidligere trofast sportslageret-kunde merker jeg meg denne enorme forskjellen med litt vemod. Det er få andre butikker jeg opplever samme kunnskap hos som fjellavdelingen til Sportslageret.

Synes jeg har fått svært variabel service, både på Sportslageret og Sportsnett. Alle som jobber disse stedene er nok friluftsfolk, men ikke alle kan like mye om alt. Best hjelp får jeg uansett på slike nettforum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg har fått svært variabel service, både på Sportslageret og Sportsnett. Alle som jobber disse stedene er nok friluftsfolk, men ikke alle kan like mye om alt. Best hjelp får jeg uansett på slike nettforum.

Også er det jo klart at de anbefaler produkter på bakgrunn av egne preferanser. Det kan jo fort bli veldig feil da jeg kan ha helt andre behov enn ei sprek lita jente på 60kg. Blir som å selge motorsykkel til en som trenger traktor :D

Edit:

Dette er selvsagt satt litt på spissen :) Men gjelder uansett hvem du møter så lenge man har forskjellige behov.

Endret av tronn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en epost fra Fjellsport om at varen ikke er på lager - men at de forventer den inn. "Hvis det blir store forsinkelser fra leverandøren og vi ikke kan levere varen innen 30 dager, vil denne bli kansellert. Du vil selvsagt da få beskjed."

 

Samtidig har de satt opp fastprisen fra 517,- til 899,-. Nå er plutselig Komplett fritid billigst på samme sekken. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en epost fra Fjellsport om at varen ikke er på lager - men at de forventer den inn. "Hvis det blir store forsinkelser fra leverandøren og vi ikke kan levere varen innen 30 dager, vil denne bli kansellert. Du vil selvsagt da få beskjed."

Samtidig har de satt opp fastprisen fra 517,- til 899,-. Nå er plutselig Komplett fritid billigst på samme sekken. :)

Der fikk du vel egentlig svar på spørsmålet ditt i første tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"30 dagers regelen" er standard hos Fjellsport, jeg har fått den meldingen på noen av mine ordrer. Men det har aldri gått så lang tid at kansellering har skjedd. Har fått levert varene til den prisen som de hadde ved ordretidspunktet, selv om prisene gikk opp når de fikk nye varer inn varen på lager. Gjaldt bla et Hilleberg telt som jeg kjøpte når Fjellsport hadde 20% bursdagstilbud. Visste at teltet kom til å stige i pris, så med ny pris ble rabatten egentlig litt over 28%

(Totalprisen ble deretter omtrent lik som den ble på samme telt når det var 20% og gratis bunnduk siden jeg også kjøpte dette )

Vet man hva man skal ha, og har litt tid til å vente/har is i magen, så er det mulig å gjøre litt bedre kjøp enn når en må ha det der og da (hvis det i det hele tatt er noe man MÅ kjøpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at noen internettbutikker ikke har så mange varer på lager og at de bestiller direkte fra leverandør når kundene bestiller varen. Når du driver en fysisk butikk, trenger du å ha mange varer i butikken, slik at kunden kan prøve ut alt. Logisk at det koster en god del mer. Men ja, hvis prisforskjellen er enormt stor, blir det nok et problem å drive fysisk butikk etterhvert. Antagelig mest på klær som ofte må testes ut.

Jeg har til og kjøpt noen sko (skisko og sportssko) på nettet, da jeg skulle ha samme modell og størrelse som tidligere. Ved ny modell hadde jeg dratt til en butikk for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet til de som vil drive fysisk butikk med stort utvalg er at vi som kunder er blitt så bevisste. Vi drar gjerne i fysisk butikk og prøver det vi ønsker oss, og så går vi hjem og bestiller på nettet etterpå. Jeg tenker at når jeg går i butikker at jeg betaler ikke bare for sekken eller hva det er jeg nå skal ha, men også for muligheten til å prøve den, få hjelp og veiledning osv, men det fordrer at alle ansatte har gode kunnskaper om alle produktene de selger, og det er ikke alle steder de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En liten lek med tall.

Prisen på den øverste posen er 2490,- (2116,50 med rabatt) mens den andre er 3499.-.

Hvis prisforskjellen hadde vært like stor som i eksempelet mitt over skulle den Sportslagerposen ha kostet 5238,- :P

 

 

 

. Jeg tenker at når jeg går i butikker at jeg betaler ikke bare for sekken eller hva det er jeg nå skal ha, men også for muligheten til å prøve den, få hjelp og veiledning osv, men det fordrer at alle ansatte har gode kunnskaper om alle produktene de selger, og det er ikke alle steder de har.

Jeg gjør også det - altså jeg er villig til å betale ekstra for å kunne ta i et produkt eller prøve en bukse - før jeg kjøper. Det er jo enormt stor forskjell på kompetansen i de forskjellige butikkene - og når man bor på en liten plass blir jo utvalget enda mindre. Ofte blir det slik at man kanskje ikke har så veldig stor sympati med en liten butikk - om betjeningen ikke kan veilede godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet til de som vil drive fysisk butikk med stort utvalg er at vi som kunder er blitt så bevisste. Vi drar gjerne i fysisk butikk og prøver det vi ønsker oss, og så går vi hjem og bestiller på nettet etterpå. Jeg tenker at når jeg går i butikker at jeg betaler ikke bare for sekken eller hva det er jeg nå skal ha, men også for muligheten til å prøve den, få hjelp og veiledning osv, men det fordrer at alle ansatte har gode kunnskaper om alle produktene de selger, og det er ikke alle steder de har.

Jeg liker å ha en god butikk i nærområdet med dyktige folk, så har etterhvert begynt å gjøre det motsatt. Jeg kikker på utvalget på nett, og så går jeg til den lokale butikken og spør om de kan gi samme pris som på nett. Butikken har som regel et greit påslag og mulighet til å gi det som er normal nettpris (kampanjepriser er selvsagt ikke mulig). Mangler varene i butikk tar det omtrent samme tid for butikken å bestille fra leverandør, som å selv bestille på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk en epost fra Fjellsport om at varen ikke er på lager - men at de forventer den inn. "Hvis det blir store forsinkelser fra leverandøren og vi ikke kan levere varen innen 30 dager, vil denne bli kansellert. Du vil selvsagt da få beskjed."

 

Samtidig har de satt opp fastprisen fra 517,- til 899,-. Nå er plutselig Komplett fritid billigst på samme sekken. :)

Jeg vil gjerne avslutte denne posten med å si at sekkene kom til slutt - og vi fikk de til avtalt pris også uten noen spørsmål - veldig ryddig.

 

440,- pr stk syns vi er en veldig god pris. Vi har ikke fått testet de på barna enda, men umiddelbart liker vi de godt. På 4 åringene blir sekken i største laget - mens på 5 åringen passer den perfekt. Må kjøpe regntrekk utenom.

Mange smarte løsninger - men det gjør også at sekken veien en del mer enn de enkle "barnehagesekkene" de har i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjellig farge på den sekken i linken din og den som vises hos http://www.deuter.com/us/us/kids-packs/fox-30-36053-124.html

Jeg vil derfor tro at det er kommet en ny modell og at fjellsport solgte ut den gamle modellen til nedsatt pris og at du nå sikkert får den nye modellen.

 

Jeg tror det var den røde sekken også når vi bestilte - og det var kun rød farge tilgjengelig da. Det er muligens Prisjakt som har gammelt bilde. Jeg vet ikke om det er skjedd noen produktforbedringer på den fra tidligere modeller. Vi fikk i hvertfall den sekken du lenket til der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

440,- pr stk syns vi er en veldig god pris. Vi har ikke fått testet de på barna enda, men umiddelbart liker vi de godt. På 4 åringene blir sekken i største laget - mens på 5 åringen passer den perfekt. Må kjøpe regntrekk utenom.

Dette blir litt utenom tema, men vet du hvor lang rygg 5-åringen din har? Fra nakke til halebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt utenom tema, men vet du hvor lang rygg 5-åringen din har? Fra nakke til halebein.

 

Gutten er 111cm lang. Fra skuldra til skrittet er han 40 cm. Sekken er 36 fra toppen av skulderreima og ned til bunn av hoftebeltet før sekken tas på. Har ikke målt når sekken er på det lengste men vi regner med at de har disse sekkene i svært mange år fremover. Som nevnt en ulempe at vekten er 1,1 kg. Pr nå blir han ikke å bære mer enn totalt kanskje 2,5 -3 kg - uten at jeg har veid den gammelsekken han har brukt i sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.