Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan jeg la hunden bære gassen i kløven?


Fossheim

Anbefalte innlegg

Jeg har postet dette spørsmålet inne på hundeforumet også, men det kan jo hende noen her vet svaret like bra.

 

Tenkte å ta med gass på tur for første gang, og vet ikke helt hvor forsiktig jeg må være med gassboksen. Kan jeg legge den i kløven? Gassen og gassbrenneren passer så fint i hulrommet på kjelesettet, og veier da rett under 1,5 kilo til sammen, og hadde passet så fint til å balansere ut teltet på 1,9 kilo i andre kløvveska med litt ekstra. Hunden er av typen hoppetuss-rulle-plaske se-mor-her-er-en-pinne! Prøver dog å få ham til å begrense seg noe så lenge kløvveskene er på og vi er i fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du redd for eksplosjon?

Ja!  :pinch:

Hehe, er den pysa jeg da ser du. Syns det var skummelt å kjøpe gass til koking i det store og hele, de kaaaan jo eksplodere, men det er vel helst når man bruker dem. Men ser for meg at det er enklere enn stormkjøkken. Ok, da setter jeg på plastkorken og lesser på hunden:-) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tåler en god del de boksene - og når du i tillegg pakker de inn i kjelesett og legger noe mykt rundt oppi kløven så skal det mye uflaks til for at du klarer å få noen skade på de.

 

Husker ikke helt om jeg har stappa bensin flaska nedi kløven.. men har ikke hatt noen uhell som jeg kommer på. Man må iallfall pakke slik at man er sikker på å ikke få direkte støt uansett om det er i kløv eller egen sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, putter noe mykt rundt, dyret må jo ikke få kokekaret inn i siden heller. Tar litt mykt på utsiden også som støtdemper da, og passe på at han ikke plutselig kaster kløven inn i noe hardt. Bør gå bra, tror jeg. Takk for svar, jeg er beroliget  :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å kaste en gassboks i ei steinrøys..  Jeg vil bli overrasket om du får den til å eksplodere! Og enda mer overrasket om hunden din klarer å få boksen til å eksplodere... :-)

Herlig! Høres veldig bra ut:-)

 

Et tips fra meg. Sørg for at brenneren er pakket vanntett. Kjedelig å komme fra til leirplass og slite med å få fyr på brenner/dårlig effekt grunnet fukt.

Jeg puttet den i en ziplock-pose, burde holde det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.