Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Micron Stove Ti, regulator smeltet!


martin.m

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg var på Rondaståk sist helg hadde jeg bl.a. med meg Micron'en min.

Fredag kveld fyrte jeg som vanlig for å å varme vann, alt fint og som det pleier, brukte vindskjerming.

Lørdag morgen/formiddag var det på tide med litt kaffe og igjen fyrte jeg opp som vanlig, hadde en gassboks som var nesten tom men som burde holde til den lille mengden vann jeg ønsket.

 

Jeg satt i teltåpningen og og løftet på lokket for å sjekke (litt utålmodig og kaffetørst) og da jeg la på lokk igjen på kjele la jeg merke til at regulator boblet/smeltet!

I en fart fikk jeg fjernet kjele og vindskjerming (ikke tett omsluttet kjele/brenner) og skulle flytte brenner bort fra telt, men gassboksen var også meget varm, uforsvarlig varm, såpass at den ikke kunne taes på..

Jeg tok en skje og fikk vippet brenner med gassboks bort fra telt og ut i lyngen. 

Det var som sagt lite gass igjen og i prosessen med å fjerne brenner-hel**** fra teltet slukket den heldigvis grunnet tom gassboks.

Jeg tør ikke tenke på hva som kunne skjedd dersom boksen var full...

Jeg har hatt Micron'en siden 2010 og jeg har inntil nå betraktet den som trygg.

 

Resten av helgen brukte jeg min gode gamle Omnifuel, den stoler jeg i det minste på.

 

Det jeg lurer på da er dette: Er det noen andre som har opplevd noe liknende med Micron eller andre toppmonterte brennere?

Eller har noen noen synspunkt på hvorfor dette kan ha hendt.

 

 

 

 

 

post-568-0-67200400-1403623527_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 5 måneder senere...

Hei.

Jeg brukte i det tilfellet vindskjermen som jeg også benytter til Omnifuel'en min. Har aldri før hatt problemer med det så overraskelsen var stor kan du si. Passer på å ha nok rom rundt for å unngå overoppheting. 

 

Jeg kan dog komme med godt nytt. Da jeg kom hjem tok jeg kontakt med primusshop.no.

De var veldig behjelpelige men heller ikke de eller Primus i Sverige var sikre på årsak.

Uansett fikk jeg en ny gassbrenner av Primus (selv om min var over 4 år gammel) via meget hyggelig og god hjelp av primusshop.

Jeg er nå den lykkelige eier av en Primus Express Ti med Piezo tenner. Den fungerer knirkefritt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg brukte i det tilfellet vindskjermen som jeg også benytter til Omnifuel'en min. Har aldri før hatt problemer med det så overraskelsen var stor kan du si. Passer på å ha nok rom rundt for å unngå overoppheting.

 

Var ute for noe tilsvarende for en tid siden. Fyrte min Optimus Crux en vindfull dag, satt opp vindskjerm rundt. Belegget på regulatorhåndtaket smeltet. Det merket jeg ikke før jeg skulle skru ned og belegget festet seg til fingrene mine. Heldigvis satt jeg ved kanten av et vann.

x1_375b2090d4af9f0267a95817383aa3e6.jpg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.