Gå til innhold
  • Bli medlem

Jerven Exclusive fòr i Primaloft til soveposebruk


t0bbEn

Anbefalte innlegg

Vurderer en ny sovepose for sommerbruk og tidlig høst. Har en Jerven Exclusive uten noe for fra før, og tenkte at jeg kunne slå to fluer i en smekk ved å kjøpe fòr til denne og da bruke dette som sovepose, da uten å koble det til jervenduken (slik at en slipper kondens). Er det noen her som har erfaringer rundt dette? Tenker å kjøpe det tykkeste foret, slik at den blir mer eller mindre identisk Jerven Thermo Extreme med 170g/m2 Primaloftfòr. Er veldig usikker på "komforttemperaturen" på denne løsningen. Erfaringer/tanker rundt dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den blir vel rundt 1,4kg denne vatteringen, så kanskje ikke den letteste. Er forsåvidt ute etter en lett sovepose, kanskje tom. quilt, men er så usikker på hvor en skal få tak i en slik som komprimeres godt og veier relativt lite og som kan brukes ned mot små minusgrader. Den MÅ være relativt bred og ikke ha en utpreget mumiefasong, da jeg er relativt stor og har behov for å snu meg inni posen ila. natta. Noen tips til hvor en kan se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd det og er helt enig i at med Jervenduken blir det kondens. Den tynneste holdt ikke for meg i Femunden i midten av august, men hadde for dårlig underlag. Burde gå med den tykkeste og god vindskjerming (Jerven har så klart ikke gjort ytterduken vindtett - den er jo ment for bruk under en vind,- og vanntett duk).

 

 

Lettere:

 

http://store.enlightenedequipment.com/revelation/

 

Høres ut som om du skal ha i Long og XWide og 20'F (-6'C). Jeg er godt fornøyd med min model som kom i Regular og ellers som "din" :). Mye informasjon på sidene. Snålt soveredskap som jeg stadig lærer om, men så fint å trekke dyna godt om seg på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen slitasje å se nå på tredje året. Nå bruker jeg konsekvent sovesokker og det kan nok spille inn. Stoffet virker tynnere enn noe jeg har sett i soveposer (meget begrenset erfaring, så stor klype salt), men det holder bra. Helt fin til sommer og høst så lenge du har underlaget i orden eller sover varmt.

 

Teltet jeg bruker har et lite kondensproblem, så jeg har sett vanndråper på soveposen. Ikke noe hyggelig syn, men preller av. På denne nye modellen kan du få ekstra stoff i begge endene og det ville jeg tatt hvis du har sjanser for å komme borti en teltduk.

Ser at pro-versjonen kommer med superduperdun, men det koster jo skjorta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett litt mer på denne posen du anbefalte Grimner, og kommet fram til at dette må være en kurant konfigurasjon:

750fylling ,-6 grader, long, x-wide.

 

Men klarer ikke helt å få klarhet i om det er glidelås i full lengde på baksiden? Ser nesten ut for at det er glidelås kun i fotenden og et slags knappesystem på resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett riktig.

Knappene er i hver sin ende av fotendeglidelåsen og en helt i toppen (halsen). Under er det feste for elastiske snorer. Du kan dermed snøre deg frem til noe som er mistenkelig likt en sovepose på de kaldeste nettene. Eller åpne helt opp slik at det faktisk er et teppe hele veien.

 

På min er det åtte slike festepunkter, men på den nye modellen ser det ut til å være fire. Det skulle holde - åtte er nok i overkant av hva man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.