Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du IKKE kjøpt nå?


torti

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var på Sportsnett og tittet på Klättremusen klær på tilbud til 40% avslag. Jeg prøvde Gere buksa, som jeg har holdt på å kjøpe tidligere, men klarte å spare de pengene denne gangen også :)

Jeg skal ikke fortelle hva jeg gjorde like etterpå hos Sportshuset Outlet... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd - som ba om å bli opprettet :)

 

Jeg handlet en del varer på Oslo Sportslager som jeg lenge har tenkt å handle. Når jeg sjekket ut handlekurven måtte jeg virkelig ta en runde med meg selv på om jeg trengte ett liggeunderlag til - og slettet det. Likeledes tok vi en runde på om min samboer virkelig trengte et par Åsnes Cecilie. Strengt tatt kunne man klare seg med de hun har et år til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med feriepengene ferske i hånden tenkte jeg egentlig det var på tide å bytte ut min 12 år gamle fleecejakke og noen ganske slitte M77, så lørdag ble det en tur til XXL. 

 

M77'ene ble vurdert opp mot noen Lundhags Syncro High Boot til 2679.- - flotte støvler, ingen tvil, men de jeg har duger sikkert et år til :)

 

Fleecejakkeutvalget der var elendig, så der fant jeg ingenting jeg vurderte engang, men det er mulig jeg prøver Norrøna-butikken i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sånn tråd jeg kunne skrevet i daglig. Alt man sikler på og som man gjerne skulle kjøpt, men som man lot være. Fin tråd med tanke på å sette fokus på bruk av det man allerede har, også til inspirasjon for andre, faren er at det blir en klapp-på-ryggen-til-meg-selv-tråd, og selvskryt-tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i tankene om å kjøpe nye kniv her om dagen. Før jeg gjorde det tok jeg en rydding på "lageret" hjemme. Der var det en Kershaw Rounghneck, en Smith & Wesson Combat HRT, en stor samekniv fra Magasinet pluss et utvalg mindre kniver. Så da trengte jeg ikke ny alikevel, bare en liten runde med slipeutstyr på et par stk  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å kjøpe et par neoprensko til rundt 500 kr her om dage. Men gjorde det ikke. Jeg vet at de bare kosten noen tiere fra fabrikken og mistenker at forhandleren kommer til å "forbruke overskuddet" på en lite miljøvennlig måte. :-)

 

Men på en annen side. Regner man ut hvor mye 15 milliarder er pr nordmann eller hvor mye dette utgjør av en gjennomsnittlig årslønn, så er det vel ikke så veldig mye? Spørsmålet er hva man ellers hadde brukt pengene til.

 

Kanskje burde reiser tas med her? F.eks at man velger en tur i nærmiljøet fremfor for å kjøre 30 mil før man begynner å gå. Bilkjøring og alle andre motoriserte reiseformer er monsterforbruk av energi, veidekke og materiell osv. Dette blir vel som kameler og mygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og ventet på "Den store teltdagen" til Sportsnett for å kjøpe meg telt nr 2; Hilleberg Unna. Da det kun var 20% rabatt og teltet kun veier 1,6 kg mindre enn det teltet jeg allerede har og som fungerer, har jeg fremdeles bare ett telt..

Foreløpig har jeg også unngått å kjøpe meg ny sovepose hos Oslo Sportslager, men sommersalget der varer dessverre helt til onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter kjøpte ikke nytt liggeunderlag Neo Air Xtherm men beholdt sin Bamse.

I motsetning til meg som kjøpte. Hvorfor ?

Fordi jeg fortjente det,

etter sikkert 20 år på Bamse... :hmm:

Så litt på en sportsshorts til jeg oppdaget prisen, kr 499.

Nei, faen heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved sesongslutt de siste to-tre årene har jeg bestemt meg for å kassere den gamle turbuksa og investere i ei ny. Brukt høst og vinter på google og turbukse-trådene her på fjellforum. Nå er tursesongen godt i gang, men også i år har jeg klart å holde pengene inne på kontoen. Tror nok jeg har spart iallefall en tusenlapp hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke kjøpt en Bush Box sammenlegbar vedovn til turbruk. La den i handlekurven, men orka ikke reise meg for å hente bank dingsen da det skulle betales...har jo en turovn fra før også :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade fingret på avtryckaren på en kastrull/stekpanna kombination i titan. Fire Maple eller Keith var alternativen.

Lösningen blev att fortsätta med den Evernew-panna jag redan har + Trangie mini-kastrullen men med ölburk-brännare istället för trangia orginal.

Kör på det tills vidare.

 

Skall se på en DIY-lösning för små, lätta kokkärl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Packraft. Kjøper ikke en slik et par ganger i måneden. Vil ha men vet at kun kommer til å bruke den et par ganger max om året. Får se hvor lenge jeg holder ut. Bestemte meg for å kjøpe en i forgår da jeg hang fast i en fjellside og måtte gi opp å komme til andre enden av vannet pga stupbratte fjellsider på begge sider. De gamle sier der er en sti men de har ikke bein til å bli med meg opp. Akkurat der og da var fisken i elvedeltaet på andre siden verdt 10 tusen. I dag har jeg tatt til vettet og bestemt meg for å ta turen med kartet til 90 åringen som er født og oppvokst der oppe en gang til...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke at jeg har latt være å kjøpe så mye, men i år har det faktisk ikke vært noen dyre innkjøp. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg ting, men fordi jeg nå egentlig har det jeg trenger. Man kan vel heller si at jeg har begynt i andre enden nå, å kvitte meg med ting jeg ikke har bruk for. Og jeg håper vel egentlig også at Karmatråden er et motstykke til "Hva har du kjøpt nå"-tråden. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler sjelden at jeg har tid til å handle. Kjøper derfor generelt lite klær og utstyr, synes jeg selv.

Jeg har tid, men hater å gå i butikker. Derfor handler jeg mye friluftsutstyr og -klær på nett. Enkelt og genialt. Litt for enkelt faktisk:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt kajakk til datteren min. Er vanskelig å leie noe til henne, så da er vi begrenset til dobbelkajakk. Det er nok ikke jeg som skal ta æren for at det ikke ble kjøp. Det utslagsgivende var at hun ikke var villig til å bidra med sparepengene sine. Var nok mer jeg som ønsket at hun skulle ha enn hun som hadde lyst på, skjønte jeg plutselig. Da er det unødvendig å bruke så mye penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.