Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du IKKE kjøpt nå?


torti

Anbefalte innlegg

On 8/17/2022 at 8:22 AM, torese said:

Med alle salgene man blir bombardert med flere ganger om dagen er det vanskelig å la være å kjøpe noe... Med 40, 50, 60 og noen ganger 70 prosent rabatt på turutstyr skal man ha tunga bent i munnen. Klarte å ikke kjøpe noe i forrige uke. Hvordan denne uka ender er jeg mere usikker på. 

Tore

Sant. Jeg hadde egentlig ikke kjøpt noen småting til drøyt 300 kr (hadde de i handlekurv, men gikk aldri til betaling).

I løpet av 24 timer fikk jeg mail om at jeg kunne få den handlekurven fraktfritt. Dette er en nettbutikk som ellers ikke gir fraktfritt før man er over 3000kr. Jeg falt for grepet. Så egentlig er ikke dette i riktig tråd...  Men det viser jo hvor fort styrke til å motstå fristelse kan snus til svakhet.

  • Liker 1
  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse
zimwalker skrev (På 10.11.2022 den 21.17):

Er vant med at priser settes opp før et salg, men ikke under salget og at en "skryter" av det :) Derfor har jeg ikke kjøpt denne:

 

Tilbudene du ikke vil ga_ glipp av___.png

Er den ikke satt ned med 34.8 prosent, fra 4599 til 2999? For det er vel et firetall og ikke et ett-tall under streken? (Disclaimer: jeg aner ikke om dette er et godt tilbud eller om førprisen er reell) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksilbergenseren skrev (18 timer siden):

Er den ikke satt ned med 34.8 prosent, fra 4599 til 2999? For det er vel et firetall og ikke et ett-tall under streken? (Disclaimer: jeg aner ikke om dette er et godt tilbud eller om førprisen er reell) 

Bergensere i eksil skal man lytte til (søkte "asyl" der noen år selv, faktisk over halve livet, nå utflyttet).
Joda, ser det nå. Zoomer inn, da ser jeg. Godt noen følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klattermusen Mithril 3.0 klatrebukse passet dessverre ikke til min kropp. Dermed fortsetter jeg å klatre i thigts. Mann 50+ er kanskje ikke det hotteste å se i klatreveggen. Men kanskje får jeg tommel opp for old school look😅😉

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I dag har jeg ikke kjøpt 3 stykk MacKenzie Tarp 3x3m til kr 100 pr. stk hos XXL. Hadde de i handlekurven, tenkte jeg kunne være være tidlig ute med julegavene i år. Men en liten kaffepause senere lå det en melding i handlekurven om at "denne varen er nå utsolgt". Joda, de tarpene der fikk nok bein å gå på til den prisen. :)

PS: Glad jeg ikke erfarer slikt når jeg er å handler på den lokale Prix butikken, det ville vært skremmende.

Endret av zimwalker
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ganske ofte opp plassert reklame fra Wish, i ulike sammenhenger (oftest på Facebook). Som regel er det reklame for turutstyr som tarp, tau, karabinkrok, telt, liggeunderlag og soveposer av ymse kvalitet og  ukjente/unbranded varemerker. Andre ganger kan det være helt random og ubrukelige ting.

I dag lokket de derimot med noe som ved første øyekast kunne se ut som et knalltilbud! 

Screenshot_20230208_234532_Wish.thumb.jpg.557a84036b45744769b70061733bd418.jpg

 

Endelig koblet en fornuftig hjernehalvdel inn. Litt for sjeldent vil jeg si, når det gjelder tilbud på friluftsutstyr. Denne ganger derimot stoppet fornuften meg.

Endret av ingen87
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Benyttet lørdagen til en tur med hele familen til Camp Villmark. Hadde en handleliste bestående av fjellduk, øks og evt nye turbukser til gutta. Ble ikke noe kjøp. Gutta fikk rast fra seg hos speiderne, samt fikk tatt bilde av seg sammen med Lars Monsen. Gutta fornøyde, samboer fornøyd over sparte penger. Fant ikke det jeg ville ha til en pris jeg ville batale og er således fornøyd med det. Dukke alltids opp et tilbud her og der som mest sansynlig er bedre en såkalt messetilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg vetvikke om denne hører hjemme her eller i "hva har du kjøpt nå" - tråden:

I våres kjøpte jeg en treningsklokke, en Polar Pacer Pro, på Finn. Jeg ga 2000,- for en relativt lite brukt sak som ved første øyekast virket bra. Fikk med original innpakning og bilde av original kvittering. Utover sommeren begynte den av og til å skru seg av. Både når jeg trente og når jeg var i ro. Til slutt tok den kvelden. Gikk i svart og ville bare reagere dersom den sto i laderen, men gikk i svart igjen så snart jeg tok den på armen. 

Heldigvis var klokka under to år gammel og her til lands er vi så heldige at forbrukerkjøpsloven gjelder selv om produkter er solgt videre. Så jeg tok med klokka til XXL. De tok den inn, enig med meg om at her var noe galt. Etter kort tid fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme å hente ny klokke. 

I løpet av sommeren hadde jeg funnet ut at Polar likevel ikke var så god som jeg trodde, så i stede for å ta i mot ny klokke fikk jeg en tilgodelapp på beløpet. 

Pålydende 2999,-.

XXL hadde en jakke, Lundhags Traverse, på salg til 900 kr. Jeg tok den med meg ut av butikken, sammen med en tilgodelapp på nå 2099. 

Så nå sitter jeg her uten klokke, pluss 99 på konto og med en jakke jeg har fått, snarere enn kjøpt. 

  • Liker 1
  • Hehe 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke kjøpt Hilleberg Enan...
- Har veldig lyst på dette teltet for å spare litt vekt og plass i sekken, samt at det er mer luftig om sommeren. Ingen kjente nettbutikker har det på lager i fargen "sand", men har jo egentlig ingen hast, trenger det ikke før neste (v)år...

Har heller ikke kjøpt Hilleberg Soulo, da jeg har litt lyst til å teste ut det teltet også, og kanskje bytte ut Unna.

Endret av Kristian V.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian V. skrev (6 timer siden):

Har heller ikke kjøpt Hilleberg Soulo, da jeg har litt lyst til å teste ut det teltet også, og kanskje bytte ut Unna.

Omtrent det samme skrev jeg for fire-fem år siden. Så røk jeg på et rødt. Hva er reglene her? Må man redigere innlegget sitt og tilstå?

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArveS skrev (17 timer siden):

Omtrent det samme skrev jeg for fire-fem år siden. Så røk jeg på et rødt. 

Det kan fort skje her også...
Sand-fargen er fin og jeg liker det mer behagelige lyset inne i teltet, men den har sine ulemper mot rødt.

- Har man rødt telt er man lett synlig om noen trenger hjelp, eller man trenger hjelp selv, og andre må finne fram. Det er og kjekt å se eget telt på avstand om man vandrer litt unna når man er på vidda.
- Jeg liker å se andres teltplass i god tid før jeg plutselig står midt oppi campen dems, folkesky som jeg er. Så kan jo håpe det gjelder andre turfolk også (hvertfall nordmenn).
Vil man gjemme seg med sand/grønt telt, forsvinner disse fordelene.

(Og så gjør jo røde telt seg meget bra på bilder selvsagt...)
 

Nå skal jeg gå en skogstur og tenke på saken, så kanskje det blir bestilt et rødt Enan når jeg kommer hjem :D 😇🙈

Endret av Kristian V.
  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke kjøpt elsykkel i høst heller. Ser stadig noen jeg synes ser fjong ut, men med bakgrunn i hva folket her mener så har jeg klart å finne noe som ikke er i tråd med kravene, og latt være. Hvor lenge det varer vil vise seg. :)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Bjørnar Ø skrev (24 minutter siden):

Kjøpte ikke Helle Nord selv om den var satt ned fra 2199,- til rett under 1800,- hos Aya sport. Nå er den til ord pris igjen. 

Har du mulighet til å kjøre innom fabrikken deres på Vestlandet kan du stikke av med helle Nord til 1600,- Med små skjønnhetsfeil, da de knivene som ikke går gjennom kvalitetskontrollen blir solgt her. 

Du skal lete med lupe på noen av de for å finne "feil" også føler jeg de har litt med sjel på denne måten. 
Jeg kjøpte IKKE en opinel kniv i dag, selv om det var fryktelig fristende 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.