Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du IKKE kjøpt nå?


torti

Anbefalte innlegg

Fornøyd med at XXL sitt tilbud kun endte med påfyll av noen Real og et sett med sammenrullbar skjærefjøl+kniv, som jeg var der for å kjøpe. Med superlight Helsport telt utstilt kunne det fort sett annerledes ut. Real er dessuten forbruksmateriell og teller ikke. 

Endret av HenrikD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutes ago, Fiskepadde said:

Trykka litt på Alfa Walk King men Klarna mente jeg hadde bestilt nok ting i det siste 😆  Kan ha noe med de mange teltene jeg har bestilt og sett på…

Har Klarna en maksgrense per måned eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rofferdal skrev (På 9.5.2022 den 8.05):

Har Klarna en maksgrense per måned eller noe slikt?

De har tydeligvis en slags anti svindle greie som slår inn om man kjøper for mye rart på en gang. Ikke like ivrig som Nordea som sperra kortet mitt når jeg hadde glemt å stoppe parkeringsbetaling i Bergen som prøvde å trekke 200kr 😆

Endret av Fiskepadde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Da har jeg ikke kjøpt Durstongear Kakwa 40, selv om denne ble sluppet i  natt og kjøpelysten tyter forlengs og baklengs ut av øra. 

Ny sekk, ca 900 gram, 44 liter I hovedrommet i str L, klør i fingra etter å prøve meg på tilnærmet lettvekt. 

Hvorfor kjøper jeg ikke? Prisen er på skarve 250 dollar...

- Med pålegg for frakt og moms på 134 dollar til blir det dyrt...

- Dårlig kurs i disse tider

- Jeg har en Osprey exos 58 som duger, så jeg trenger ikke ny sekk

- det er meldt om en Kakwa55 i 2023...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (På 7.6.2022 den 20.30):

Nytt telt. Jeg fant ut at Hilleberg Unna kan brukes til alt, så da trenger jeg ikke flere 😆

Er i samme gaten som deg og har startet den tunge jobben med å avhende alle de andre sommerteltene selv om Unna har den klart høyeste vekta.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (1 time siden):

Aha, er det derfor de heter Hilleberg unna?

Jepp, det er eneste forklaringen, tenker jeg vi konkluderer med, uten å sjekke noe videre. 

Awesome telt rett og slett.
I tillegg til Unna'en har jeg to andre 1,5/2 manns telt som får mye hviletid i pakkposene sine, siden jeg primært velger Unna'en. 
Det på tross av dobbel vekt og circus 50% mere pakkvolum på Unna'en.  Merkelig.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (På 7.6.2022 den 19.54):

Da har jeg ikke kjøpt Durstongear Kakwa 40, selv om denne ble sluppet i  natt og kjøpelysten tyter forlengs og baklengs ut av øra.

- Jeg har en Osprey exos 58 som duger, så jeg trenger ikke ny sekk

- det er meldt om en Kakwa55 i 2023...

 

Exos er garantert luftigere å ha på ryggen og brukes mer enn MLD-sekken jeg har med lignende løsning. 

Her er det kjøpestopp av nye dingser og turutstyr og om det må kjøpes noe så er det Finn som gjelder. Inspirert av kontoen Pengesnakk og lignende på Instagram så selges lite brukt og ubrukt utstyr unna på Finn i høyt tempo. Rett og slett deilig å bli kvitt alt som ikke brukes 😀

Trengte ett lett telt til Hardangervidda tur i sommer og og fant et Bergans telt på Finn til halv pris av nytt som var brukt noen få dager i fjor. Mye billigere enn å kjøpe nytt også. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å unngå Helsport Fjellheimen super light 2 & 3 på XXL nå i helga, ungikk også ny sekk i samme slengen.

Kjørte opp for å kjøpe ett av de, men de var ikke utstillt og var litt usikker så da er man vel sikker? (Ikke så stor forskjell fra det jeg har med unntak av 1 kg. mindre for å slippe å bruke det på vinteren).

Kjøpte istedenfor en camp stol på 1kg, så da ble det mer og ikke mindre å dra på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte absolutt ingenting på Villmarksmessa i Bardu i går, selv om de hadde åpent en time til da jeg passerte så klarte jeg nemlig å bare kjøre rett forbi! Jeg prøvde meg med at det kunne være gode tilbud på slutten og at egentlig trenger jeg ny tarp siden Hillebergtarpen min forsvant på mystisk vis forrige helg, men den gikk jeg ikke på. Så akkurat hva det var jeg ikke kjøpte og hvor mye jeg sparte er litt uvisst, men ett eller annet var det nok.

  • Liker 2
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vandrer fortsatt rundt i Norrøna Recon-jakken jeg kjøpte i 2008. Den er mer eller mindre like fin etter uttallige langturer og hardkjør. Derimot lukter den nå, ja... reinsdyr faktisk.  Mistenker at den er i ferd med å "råtne på rot".

Uansett, så har jeg enda ikke fått meg til å kjøpe en ny når den fortsatt er så god som den er. Tross kvalmen som oppstår fra tid til annen når jeg tar på meg jakken. 😅

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knektstang skrev (21 minutter siden):

Vandrer fortsatt rundt i Norrøna Recon-jakken jeg kjøpte i 2008. Den er mer eller mindre like fin etter uttallige langturer og hardkjør. Derimot lukter den nå, ja... reinsdyr faktisk.  Mistenker at den er i ferd med å "råtne på rot".

Uansett, så har jeg enda ikke fått meg til å kjøpe en ny når den fortsatt er så god som den er. Tross kvalmen som oppstår fra tid til annen når jeg tar på meg jakken. 😅

Vask den 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Kom over et lite 2-manns telt hos Bikester som jeg akkurat nå ikke har kjøpt. Og det til tross lav pris (kr 1.119) og at teltet ser ut til å ha noen spennende egenskaper og kvaliteter:  bikester.no/high-peak-siskin-2.0-lw-tent

Sitat

Detaljer

Ytterteltmateriale: 190T polyester PU
Materiale Gulv: 190T polyester
SSB merker glidelås
Aluminiumsstifter
Enkelttak med 5 permanente ventiler
1 ekstra stor permanent takventilasjon med avstandsholder
2 permanente ventilasjoner med avstandsstykker
2 gulvvifter
Entré med bardunfunksjon for ekstra ventilasjon
2 fyrtrekanter med bånd og avstandsstykker
90° gulvpanne med oppsatte stenger
Dobbel dør med hel gasbind inngang
Tydelig synlig rød markstripe i skumringen
Bæreveske med glidelås
søm forseglet
[...]
Oppblåsbar: Nei
Produkt: Igloo telt
Antall soverom: 1

Ikke sikker på hva "fyrtrekant" er, men jeg burde nok ikke ha googlet det for google hengte seg opp i "trekant".....

 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alle salgene man blir bombardert med flere ganger om dagen er det vanskelig å la være å kjøpe noe... Med 40, 50, 60 og noen ganger 70 prosent rabatt på turutstyr skal man ha tunga bent i munnen. Klarte å ikke kjøpe noe i forrige uke. Hvordan denne uka ender er jeg mere usikker på. 

Tore

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.