Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft - kjøpe fra USA? (utskilt)


Anbefalte innlegg

Annonse

14 dager fra US, bra:-) hvordan endte total prisen kontra norsk leverandør?

 

Med åre og spruttrekk så sparer man knapt tusenlappen om det er så mye ved å kjøpe i Usa. Fordelen ved å kjøpe fra Norge er naturligvis forbrukerrettighetene. Synes amerikanerne var bedre på å svare på mine spørsmål på e-post så derfor gikk jeg for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok min Yukon Yak fra norsk importør for et par dager siden, og hentet den fra posten i dag (mye jobb siste dagene...), så tror nok de holder på å sende ut. Rart hvis de ikke har fått inn Llamaen, skulle tro den var mest populær :/

 

Skal testes imorgen, så skal nok komme med rapport på fartøyet :) Åra veide forøvrig betydelig mer enn oppgitte 750 g. En litt unøyaktig kontrollmåling tyder på at den er over 1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Denali Llama, cruiser spruttrekk (den som følger med den norske), Splat Carbon åra (den som selges på den norske siden) samt packtach system for bagasjen.

 

Dette ville fra Norge kostet (selger ikke packtach):

Båt inkl. spruttrekk: 8 299

Åre: 2 499

Frakt: 363
Totalt: 11 161

 

 

Fra USA kostet det:

Båt: $895

Spruttrekk: $200

Åre: $189

Packtach: $15

Frakt: $110

Totalt uten mva: $1 409 eller 8 569 kr

Mva: 2 082 kr

Totalt med mva: 10 651 kr

Dollarkurs på 6,0821

 

Så prisene er ikke langt fra hverandre. Det kommer an på hva man skal ha av ekstrautstyr i tillegg til skipet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et ryddig og godt oppsett @Siddharta

 

 

Jeg kjøpte Denali Llama, cruiser spruttrekk (den som følger med den norske), Splat Carbon åra (den som selges på den norske siden) samt packtach system for bagasjen.

 

Dette ville fra Norge kostet (selger ikke packtach):

Båt inkl. spruttrekk: 8 299

Åre: 2 499

Frakt: 363
Totalt: 11 161

 

Med rabatten vi får nå blir prisen 10380,- så vi sparer en del på å bestille i Norge allikevel da - men kun frem til ut Mai. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra Usa, explorer 42, men det var hovedsakelig fordi de hadde bedre utvalg av tilleggsutstyr(festepunkter,lappesaker og div) og ikke minst var en GOD del billigere på åre som jeg måtte ha...

 

For Packrafting.com sin del ville jeg absolutt anbefalt de og selge mer ekstra utstyr til båten, gi folket litt valgmuligheter, da hadde nok jeg bestilt av dem.

 

Liker Rodrig som de selger da, det er jo kun og få kjøpt hos dem, men jeg sende mail og lurte på om denne passet til explorer 42, da svarte de raskt at "den passer ok, men er spesialtilpasset for liama og yak"... 

 

Håper de utvikler en som passer til explorer 42, da har de en kunde i meg i alle fall :)... kan da ikke være store justeringer som skal til for og få den til og passe perfekt til explorerern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Liten oppdatering av min bestilling fra Usa. Levertingstid til Kristiansand fra bestillingsdato ble 10 dager, men da var alt jeg bestilte lagervare hos dem.

 

Betalte 10937 kr inkl Mva,Fortollingsgebyr og levering. (Mva+Tollgebyr kom på 2153 kr for min del)

 

Jeg kjøpte altså en explorer 42, 10 stk ekstra festepunkter, packtach system,ekstra lappesaker og en carbon kayakkåre, 4 delt, som kan gjøres om til 2 paddleårer.

 

Blir en 4 dagers telttur på fjellet til uken på meg og fruen, det blir en vandre/fiske/paddletur , så da skal vi nok få testet båten godt og se om den fungerer til vårt bruk.

Kommer tilbake med synspunkter og erfaringer på explorerern til 1 og 2 manns bruk på fjeltur og stille vann paddlinger. 

 

Foresten, hvordan legger man ved bilder her? klarte ikke og finne helt ut av det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.