Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft - hvor kjøpe?


Imp

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er en kar fra Trondeim eller deromkring som importerer dem. Møtte ham på Hardangervidda for et par-tre år siden. Fikk inntrykk av at han begynte med det fordi han ville ha en packraft selv, og oppdaget at det ikke var noen som importerte til Norge. Tror han selger det meste direkte. Han har vært her på forumet tidligere.

 

Så fremt det ikke har vært en endring av importør, så er det altså ikke en stor og profesjonell bedrift. Det bør være mulig å prute litt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har blitt skikkelig sugen på en packraft nå i det siste. Er til stadighet inne på sidene å kikker å funderer. Nå lurer jeg på hvilken båt jeg burde gå for.

Er egentlig sugen på Scout, pga vekt og pris. Regner med å bruke den mest til stillevann på fjellet, men kan nok finne på å lunke ned ei stille elv og. Er ikke no tøffing så trenger ikke sånn båt som kan slippes ned store hvite fosser mellom livsfarlige steiner. Er Scout "nok" til dette bruksområdet? Eller burde jeg bare kjøpe en av de bedre båtene med en gang? Er det en stor bakdel å ikke ha spraycover? Det renner å spruter vel litt fra åra uansett..

Tar meget gjerne imot innspill og erfaringer fra dere som har packraft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kar fra Trondeim eller deromkring som importerer dem. Møtte ham på Hardangervidda for et par-tre år siden. Fikk inntrykk av at han begynte med det fordi han ville ha en packraft selv, og oppdaget at det ikke var noen som importerte til Norge. Tror han selger det meste direkte. Han har vært her på forumet tidligere.

 

Så fremt det ikke har vært en endring av importør, så er det altså ikke en stor og profesjonell bedrift. Det bør være mulig å prute litt..

 

Ble tilbudt 10 % av prisen på åren på en ordre over 12 000.(250 kr) Han sa han solgte ut lageret uansett om han ga rabatter eller ikke. Ender med at jeg kjøper fra USA tenker jeg. Sparer noen kroner hvis man har tenkt seg åre og evt. noe annet attåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at Scouten kan bli litt i minste laget ja.. Var bare meget sugen på å spare litt på vekta, er ikke veldig flink til å spare vekt på alt det andre så. Jeg er 1,78 høy. Holder det med en Yukon Yak eller burde jeg gå for en Denali Llama? Høres ut som en lur ide å handle mad spraycover iallefall, så kan jeg heller teste ut litt å se når jeg gidder bruke det og ikke.

BTW: Er ikke noen som har en båt de vil bli kvitt kanskje? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere og mer effektivt å spare vekt på resten av utstyret ditt =) Det er jo ikke alltid du skal packrafte heller, men ryggsekken er jo som regel alltid med.

 

Jeg er 183 og gikk for Llama.

 

Jeg var ikke i tvil for lenger båt = mer retningsstabil på flatt vann og rolige elver. Jeg skal ikke rafte grov elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer aldri tiøl å selge en packraft når du først har fått en:))

 

Hehe :)

 

Det er relativt sjelden å se brukte packrafter til salgs, selv på utenlandske forum.  

Men det henger nok sammen med at det er ett relativt nytt konsept i forhold til hvordan det har nådd ut til "massene", i tillegg er de jo relativt dyre, så det er vel de færreste som kjøper en på impuls.

 

Men det er jo spådd at det vil komme kina-kopier av like god kvalitet, om det skjer så kan det jo hende man kan gjøre seg et varp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER min packraft:) om den skulle bli ødelagt ville det nok føles som når du plutselig står uten telefon ;)

Prisen er stiv og det må jo forsvares at man bruker den, men det er jo så lett å bruke den at det blir nok ingen problem for de som skulle velge å kjøpe en slik! Bare det å ta den ut på en liten søle pytt av et vann gir en enorm ro og frihets følelse, så dere som tenker på å kjøpe en løp å kjøp:)

Apropo Kina kopier, ja det vil nok komme , men det blir vel så mye annet fra Kina , er ikke håndlaget av folk med lidenskap for arbeidet! Så vet no ikke om jeg ville vert så veldig trygg nedover en frådende elv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Svarte, jeg burde visst bedre enn å lese denne tråden;-). Min Sevylor Rio har gitt meg mange flotte turopplevelser, men tror nok den må vike til fordel for en Packraft. Takk for den!

 

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.