Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av tjeneste for utskrift av turkart


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Annonse

Hei, dette høres supert ut, har lastet ned kart fra kartverket men problemet der i forhold til kartutsnitt 1:50000 er at når du skriver ut så vet du ikke om det ær riktig kart utsnitt. Dette endrer seg når du skriver ut. Men om jeg forstår deg rett så kan man skrive ut i A3 og da få automatisk utsnitt 1:50000?? Eller hva må jeg gjøre for å få dette til?? Jeg er for å si de sånn... dom i hue når det kommer til pc og teknologi =P

Ser ikke nå "ruter" eller er jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SvennArne: Hvilken nettleser bruker du? Jeg anbefaler å bruke chrome for denne siden. Når du skal skrive ut, velg skriv ut i chrome, for så "Destination: Save as PDF", åpne denne i en PDF leser, print fra denne leseren, velg da "crop to size". Da skal du få rett målestokk.

@Steingrd: Dessverre. Statens kartverk lager bare disse kartene for denne målestokken. Hvis du vil ha en annen, kan du velge zoom når du skriver ut fra en PDF leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg velger det kartutsnittet jeg vil ha og trykker "gi meg kartet"

Så venter jeg til han har lastet inn kartet med alle linjer osv.

Trykker på CTRL+P og skriv ut til PDF.

Men under lastingen av forhåndsvisningen så får jeg feilmeldingen om at dette kræsjer.

Bruker dere samme fremgangametode?

Prøvde nå med Opera og fikk kræsj der og. Skal prøve en annen pc senere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har problemer med utskrift fra denne siden.

Bruker Google Chrome og får bare feilmelding hver gang.

Prøvd to forskjellige pcer men samme feil på begge.

Jeg har samme problemet...noen løsning?

 

Forresten, dette ser knallbra ut! Godt jobba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet...noen løsning?

 

Forresten, dette ser knallbra ut! Godt jobba :)

Hei, dette fungerer nå hos meg, uten at jeg har noen god forklaring på hvofor.

Det jeg har lagt merke til er at man må scrolle litt for å få lastet alle rutene FØR man trykker print som nevnt av webhiker.dk.

Kanskje en update av chrome hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Har brukt denne tjenesten noen ganger, men da jeg skulle lage meg et nytt kart i helga ville den plutselig ikke fungere.

Når jeg går inn på siden blir det bare et rosa felt der kartet skal være, og man greier dermed ikke å se hvor man er.

 

Har forsøkt på flere maskiner, og får samme resultat!

 

Er det flere som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de litt kreative kan man benytte eksempelet til @Torstein Ingebrigtsen Bø som han nevner over her 

 

Formatet er:

 

http://folk.ntnu.no/torstebo/statkart/statkartutsktift.html?UTM=32&x=558000.5&y=7034951.84375&resolution=50000&zoom=13&map=toporaster3&paper=A3Landscape

http://folk.ntnu.no/torstebo/statkart/statkartutsktift.html?UTM=32&x=558000.5&y=7034951.84375&resolution=50000&zoom=13&map=toporaster3&paper=A3Landscape

Vi har ellers fått lov til å benytte koden hans på forumet. Utfordringen for oss er at vi må installere en del programvare på serveren vår som ikke er bare rett frem. Om noen ønsker å jobbe med det så gi et signal - jeg har et teste webhotell som kan benyttes til slikt.

Det burde uansett være ganske lett å sette opp den html koden som laster det formatet som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.