Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna / Bergans sekker


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Er på jakt etter to sekker, en 45 liter og en 80-100 liter sekk.

Jeg stakk innom Intersport Bogstadveien sin jakt og friluftsavdeling siden jeg har fått høre at de har både et bra utvalg og dyktig betjening. Der fikk jeg anbefalt en Norrøna Integral 45 liter, altnernativt en Bergans Alpine Guide 40 eller 50 liter, og en Norrøna Synkron 100 liter, evt en 80 liter av samme type.

Hva er deres mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Begge de sekkene du nevner er med i en test av dagstursekker i bladet Villmarksliv nr. 10 som er i handelen nå. Vil anbefale deg å lese testen.

Hilsen Roddyblom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Alpine Guide og Norrøna Integral er nydelige!

Hvis integralen passer ryggen din godt ville jeg gått for den! Ellers Alpine Guide i.o.m at den har justerbar rygg...

Grunnen er fin løsning med direkte tilgang til hele hovedrommet på ryggen i sekken. Rektangulær form som gjør den lett å pakke fornuftig med god tilgang.

Andre alternativer er Lowe Alpine Mountain Attack eller Alpine Attack...

Når det gjelder den største sekken ville jeg prøvd både Syncron fra Norrøna, Trollhetta fra Bergans, Contour fra Lowe Alpine, Bora fra Arcteryx, Berghaus...Viktig at ryggen trives med sekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var innom den Intersporten i Bogstadveien i dag, og ekspeditøren viste meg testen som er nevnt. Skulle selv gjerne hatt en Norrøna Synkron, men valgte en Bergans Trollhetta da jeg har et begrenset budsjett.

Må for øvrig si at jeg er imponert over utvalget i friluftsavdelingen i Bogstadveien. Det er jo ikke verdens største butikk, men tror de i tillegg til en god del sekker fra Bergans også har alle sekkene i Norrøna sitt sortiment i alle farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har selv Norrøna Storen 1oo liter og synes denne er konge fordi bæresystemet gir jevn belastning på hofter og skuldre, Samtidig har jeg en Norrøna integral 60 liter som jeg også er svært fornøyd med fordi det er mange bra tekniske løsninger, festemuligheter, drikkesystem god tilgang på hovedrom og svært variabelt volum og hevbart lokk.Bæresystemet er ikke så bra som den store sekken men man har gjerne mindre i,Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.