Gå til innhold
  • Bli medlem

Overlevde storbytur..


Anbefalte innlegg

Annonse

Hadde ca samme opplevelse den dagen vi var i Barcelona (mens resten av oppholdet var badeferie som var ok). Jeg likte meg veldig godt i Edinburgh hvor vi besøkte borger, slott og assorterte museer. Vi var faktisk der en hel uke, med unntak av den dagen vi dro til Sterling. En av dagene tok vi riktignok turen opp på Arthur's Seat som på mange måter føltes som en mini-fjelltur (med tilsvarende mengde mennesker som på Besseggen). Jeg tror litt av greia med Barcelona er at jeg rett og slett ikke har noe interesse å snakke om for moderne byer, mens Edinburgh oser av historie.

 

Av turissteder, så synes jeg Rhodos by har vært veldig hyggelig. Folk der er oppriktige og hjelpsomme uten å være slitsomme og stedet er derfor perfekt for å slappe av en uke eller to på stranda og bade i 25+ grader varmt krystallklart vann. Det er riktignok masse turister der, men Rhodos by har såpass med lokale innbyggere at turisthøl-følelsen blir litt dempet. Det er ganske vanlig å treffe på lokale grekere på stranda osv. Det eneste minuset er vel egentlig partysvenskene. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil. Storbyferier og sydenturer er uaktuelt her i huset. Var i Danmark en sommer, da min forrige hund var ca 1 år. Har familie der så jeg bodde gratis, kjørte ned så var fri til å reise rundt som jeg ville uten å tenke på offentlig kommunikasjon. Danmark er på en måte mitt andre hjem. Trives godt i det området jeg har feriert siden jeg var drittunge. Var litt moro å sitte på stranda med engangsgrill og se de rare blikkene til danskene da jeg puttet grillpølsa i brødet. Er vel kjent at de har alt separat på en tallerken. Men etter et par dager savnet jeg hunden min. Visste han hadde det som plommen i egget hos foreldrene mine og sammen med bestevennen hans, men jeg ville heller være der sammen med han enn å vandre rundt blandt folk og fe. Nå er nok jeg en av de mest introverte menneskene som finnes :P men storbyferier er bare mas syns jeg. Ferie er å vandre fritt på fjellet. Det primitive og enkle. Å slippe å forholde seg til fler enn man ønsker. Det er to ting i denne verden som får meg til å slappe av og koble fra og det er å trene bruk og lydighet med hunden og å gå i fjellet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bortsett fra at Barcelona også har en del historie og ølse i brød er en "HOT DOG"! i Danmark, så er jeg da i blann også på storbyferie med hunden parkert hos sin hundefamilie med 12 andre huskyer. Man ser tydelig at de kjenner hverandre igjen og han o søsteren og onkel Ferrari finner hurtig sammen i voldsom aktivitet, så jeg har ikke dårlig samvittighet.

 

I storbyferien har vi som regel innlagt en utflukt fra byen f.eks leid sykler og sykle fra Wien langs Donau. Wien er faktisk godt tilrettelagt for sykling i motsetning til norske byer. London ut på landet og til Oxford og i pubben til insp. Morse (Turf Inn) - vanskelig å finne i et smug. Dette bar som eksempler. Det har fungert fint med et sådan innslag av "luft".

 

Hilsen

Elgen  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ca samme opplevelse den dagen vi var i Barcelona (mens resten av oppholdet var badeferie som var ok). Jeg likte meg veldig godt i Edinburgh hvor vi besøkte borger, slott og assorterte museer. Vi var faktisk der en hel uke, med unntak av den dagen vi dro til Sterling. En av dagene tok vi riktignok turen opp på Arthur's Seat som på mange måter føltes som en mini-fjelltur (med tilsvarende mengde mennesker som på Besseggen). Jeg tror litt av greia med Barcelona er at jeg rett og slett ikke har noe interesse å snakke om for moderne byer, mens Edinburgh oser av historie.

 

Av turissteder, så synes jeg Rhodos by har vært veldig hyggelig. Folk der er oppriktige og hjelpsomme uten å være slitsomme og stedet er derfor perfekt for å slappe av en uke eller to på stranda og bade i 25+ grader varmt krystallklart vann. Det er riktignok masse turister der, men Rhodos by har såpass med lokale innbyggere at turisthøl-følelsen blir litt dempet. Det er ganske vanlig å treffe på lokale grekere på stranda osv. Det eneste minuset er vel egentlig partysvenskene. ;)

Jeg forstår godt hva du mener! Selv har jeg for eksempel vært i Dublin og der likte jeg meg veldig godt. Har vært på Rhodos også, og er enig i at folket er hyggelige, men sånne badeferier er ikke noe særlig for meg, ettersom jeg ikke er spesielt glad i saltvann. Har lenge hatt lyst til, trodde jeg i hvert fall, å dra til Barcelona, men har blitt litt usikker etter denne NY-turen.. Edinburgh og Amsterdam er nok fortsatt byer jeg har lyst til å besøke. Jeg tror mye av feilen med NY-turen var at vi var der en hel uke. Neste storbytur blir maks en langhelg, uansett destinasjon. :) Flott å høre at det er flere som tenker som meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil. Storbyferier og sydenturer er uaktuelt her i huset. Var i Danmark en sommer, da min forrige hund var ca 1 år. Har familie der så jeg bodde gratis, kjørte ned så var fri til å reise rundt som jeg ville uten å tenke på offentlig kommunikasjon. Danmark er på en måte mitt andre hjem. Trives godt i det området jeg har feriert siden jeg var drittunge. Var litt moro å sitte på stranda med engangsgrill og se de rare blikkene til danskene da jeg puttet grillpølsa i brødet. Er vel kjent at de har alt separat på en tallerken. Men etter et par dager savnet jeg hunden min. Visste han hadde det som plommen i egget hos foreldrene mine og sammen med bestevennen hans, men jeg ville heller være der sammen med han enn å vandre rundt blandt folk og fe. Nå er nok jeg en av de mest introverte menneskene som finnes :P men storbyferier er bare mas syns jeg. Ferie er å vandre fritt på fjellet. Det primitive og enkle. Å slippe å forholde seg til fler enn man ønsker. Det er to ting i denne verden som får meg til å slappe av og koble fra og det er å trene bruk og lydighet med hunden og å gå i fjellet :)

Haha! Skal huske å ta med pølsebrød hvis jeg skal tilbake til Danmark! Selv er jeg veldig outgoing og pratsom, men det er liksom en så stor del av jobben min, så når jeg har fri har jeg tydeligvis blitt gammel nok til å ha behov for fred og ro! :D Har ikke tall på hvor mange som har spurt om jeg har adhd, men jeg har det ikke. Bare masse energi som må ut, og det helst på fjellet sammen med hundene mine. I hvert fall ikke på en solseng! ;)

 

Selv hadde vi hundene på kennel for første gang, og det var ikke noe særlig for hønemor. ;) Men de hadde det nok bra, det er bare jeg som liker å ha full kontroll over dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bortsett fra at Barcelona også har en del historie og ølse i brød er en "HOT DOG"! i Danmark, så er jeg da i blann også på storbyferie med hunden parkert hos sin hundefamilie med 12 andre huskyer. Man ser tydelig at de kjenner hverandre igjen og han o søsteren og onkel Ferrari finner hurtig sammen i voldsom aktivitet, så jeg har ikke dårlig samvittighet.

 

I storbyferien har vi som regel innlagt en utflukt fra byen f.eks leid sykler og sykle fra Wien langs Donau. Wien er faktisk godt tilrettelagt for sykling i motsetning til norske byer. London ut på landet og til Oxford og i pubben til insp. Morse (Turf Inn) - vanskelig å finne i et smug. Dette bar som eksempler. Det har fungert fint med et sådan innslag av "luft".

 

Hilsen

Elgen  

Jeg tror jeg skal spørre om to do-tips her på forumet før jeg drar på ferie til en ukjent by neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en sånn syden ferie et par ganger. Første gang var greit. På tur med gutta til Aya napa, man var 24, og livet var en fest.

var tilbake som 34 åring på alenetur...endt med å leie meg en motorsykkel og kom meg vekk fra turistene...og fikk sett hele kypros, minus den delen som Tyrkerne har knabba...var vel 5 minutter på+ stranda og en halvtime i en turistbar den turen :-)

 

Ellers, har jeg vært i Dublin, som er greit for ei helg, så leide man bil og så resten av det herlige landet...brukete 3 uker og ante ikke hvor jeg var halve tiden.

har ellers bodd i overfylte Colombo i Sri Lnaka i halvannet år, og vært i diverse storbyer i Asia i lange perioder....like glad hver gang jeg kommer meg vekk :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kone innviterte meg med til Brugge i Belgia for noen uker siden for å feire at vi hadde vert gift i 25 år.

"Denne byen må du bare oppleve." Var hennes begrunnelse.

Nå har jeg opplevd den.

Gamle mursteinshus og uendelig mange butikker som solgte sjokolade, øl eller broderte pyntegjenstander.

Stappfull av turister og restauranter.

Jeg så to skobutikker med sko fra 2- til 5000 kroner pr. par og et par klesbutikker. Billigste dressjakke var 5500,-

Ikke en eneste sportsbutikk, sykkelbutikk eller annet som kunne interessere, men nå har jeg vert der og overlevd.

 

De to første dagene i sommerferien blir jeg nødt til å tilbringe i Amsterdam, men det er bare to dager.

Det går sikkert bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en sånn syden ferie et par ganger. Første gang var greit. På tur med gutta til Aya napa, man var 24, og livet var en fest.

var tilbake som 34 åring på alenetur...endt med å leie meg en motorsykkel og kom meg vekk fra turistene...og fikk sett hele kypros, minus den delen som Tyrkerne har knabba...var vel 5 minutter på+ stranda og en halvtime i en turistbar den turen :-)

 

Ellers, har jeg vært i Dublin, som er greit for ei helg, så leide man bil og så resten av det herlige landet...brukete 3 uker og ante ikke hvor jeg var halve tiden.

har ellers bodd i overfylte Colombo i Sri Lnaka i halvannet år, og vært i diverse storbyer i Asia i lange perioder....like glad hver gang jeg kommer meg vekk :-)

Like glad hver gang du kommer deg vekk, ja! :D Det tror jeg så gjerne. Har sett bilder fra kollektivtrafikken i Japan, og det er på en måte det verste skrekkscenarioet jeg kan forestille meg! Jeg har verken lappen på den ene eller det andre, så jeg måtte ha benyttet meg av det.. Eller taxi da, men jeg vil jo leve det livet de lever i det landet jeg kommer til. Ikke suse rundt i taxi med nesa i sky. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kone innviterte meg med til Brugge i Belgia for noen uker siden for å feire at vi hadde vert gift i 25 år.

"Denne byen må du bare oppleve." Var hennes begrunnelse.

Nå har jeg opplevd den.

Gamle mursteinshus og uendelig mange butikker som solgte sjokolade, øl eller broderte pyntegjenstander.

Stappfull av turister og restauranter.

Jeg så to skobutikker med sko fra 2- til 5000 kroner pr. par og et par klesbutikker. Billigste dressjakke var 5500,-

Ikke en eneste sportsbutikk, sykkelbutikk eller annet som kunne interessere, men nå har jeg vert der og overlevd.

 

De to første dagene i sommerferien blir jeg nødt til å tilbringe i Amsterdam, men det er bare to dager.

Det går sikkert bra.

Haha! Lykke til i Amsterdam da! Jeg føler med deg. ;) (Selv om Amsterdam nok ikke er det verste. Tenk om det hadde vært Paris!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg først på 8 dagers kanotur med to kompiser og hunden min, dro så hjem i et døgn og dusjet/pakket om, leverte hunden på kennel (sukk) for så å dra til Berlin i 10 dager.

Så gikk turen hjem igjen (igjen ca et døgn med ompakking) før jeg dro med hund, kløv og sekk til Dovre og gikk til Ringebu. 

Jeg må si jeg likte variasjonen, ja takk begge deler, sier nå jeg.

Det verste var egentlig kvelden da jeg kom hjem fra Berlin, hunden min var på kennel for første gang og jeg kunne ikke hente henne før neste dag. Det føltes tomt å komme hjem uten at hun var der med meg.

En perfekt sommer for meg er: masse friluftsliv i skog og fjell, litt storby med kulturelle opplevelser av ymse art samt en ukes tid i seilbåt. Da storkoser i alle fall denne herren seg :-)

 

@Miss Winther, så ja, du er nok en snåling :-P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd litt over 4 år i Oslo sentrum nå(langs ring 1). Det gir et merkelig kall til å komme seg ut i skogen som jeg heldigvis har bare en liten t-bane tur unna. Men fy så deilig det er å komme seg vekk fra denne relativt lille gryta av og til.

4 av 5 uker av årets ferie går til skogs og fjells. Noe annet frister ikke særlig. Eneste jeg har skikkelig lyst til, er å delta på Mongol Rally, men det får bli et annet år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen andre som kjenner seg igjen?  :oops:

 

Kjenner meg godt igjen. Jeg koser meg også veldig mest på fjelltur, fortrinnsvis med telt. Det frister mye mer enn hotellferie i en storby eller på en typisk turiststrand. Det gjør ikke så mye om turen er gåtur, sykkeltur eller kanotur, bare det er ute i naturen.

 

Vi har de siste 2-3 årene tatt en ukes sydentur i september også til et lite og koselig sted. Der er vi også ute hele tiden, på stranden og snorkler. Dessuten er det mulighet for å gå tur gjennom kløfter og over fjellet. Det er bare at det er veldig varmt.

Grunnen til at dette er til å holde ut er at det er et veldig relaxed sted uten masende selgere eller restauranteiere. Og amotfæren på stranden er veldig avslappet. Men jeg må si at fjelltur i Norge frister minste like mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal spørre om to do-tips her på forumet før jeg drar på ferie til en ukjent by neste gang. ;)

 

To do-tips til besøk i ukjent by?

 

Første tips: Gå på do når du føler behov

Andre tips: Bare spis gjennomvarmet mat, så do-behovet blir så lite som mulig.

 

For å være litt on-topic: Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver Miss Winther :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tips: Gå på do når du føler behov

Andre tips: Bare spis gjennomvarmet mat, så do-behovet blir så lite som mulig.

 

He-he-he. Det beste to-do-tipset jeg kan huske å ha sett noensinne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg likte variasjonen, ja takk begge deler, sier nå jeg.

 

Må si med enig med @martin.m her! Sjøl synes jeg ingenting er bedre enn

å veide innover viddene med fiskestanga i hånda, men jeg digger også storbyer og

sydenferier! Akkurat den kontrasten mellom å kunne tusle rundt blant folkemassene i en storby, for 

så å veide innover Troms' fantastiske fjell et par dager senere, den er herlig! 

Jeg synes slike kontraster gjør livet spennende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg først på 8 dagers kanotur med to kompiser og hunden min, dro så hjem i et døgn og dusjet/pakket om, leverte hunden på kennel (sukk) for så å dra til Berlin i 10 dager.

Så gikk turen hjem igjen (igjen ca et døgn med ompakking) før jeg dro med hund, kløv og sekk til Dovre og gikk til Ringebu. 

Jeg må si jeg likte variasjonen, ja takk begge deler, sier nå jeg.

Det verste var egentlig kvelden da jeg kom hjem fra Berlin, hunden min var på kennel for første gang og jeg kunne ikke hente henne før neste dag. Det føltes tomt å komme hjem uten at hun var der med meg.

En perfekt sommer for meg er: masse friluftsliv i skog og fjell, litt storby med kulturelle opplevelser av ymse art samt en ukes tid i seilbåt. Da storkoser i alle fall denne herren seg :-)

 

@Miss Winther, så ja, du er nok en snåling :razz:

Haha! Snål og lykkelig! :P Helt enig i det med variasjonen! Jeg jobber til daglig som makeupartist og er omgitt av byliv, glitter, stress og herlig kaos- derfor får ikke jeg den samme variasjonen som storbyferien gir andre med litt roligere jobber. :) Men jeg tror nok at jeg uansett ville valgt Trollheimen fremfor New York hvis jeg hadde fått valget senere, selv om jeg var arbeidsløs eller jobbet som sovende nattevakt eller lignende.Så jeg er nok snål uansett! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen. Jeg koser meg også veldig mest på fjelltur, fortrinnsvis med telt. Det frister mye mer enn hotellferie i en storby eller på en typisk turiststrand. Det gjør ikke så mye om turen er gåtur, sykkeltur eller kanotur, bare det er ute i naturen.

 

Vi har de siste 2-3 årene tatt en ukes sydentur i september også til et lite og koselig sted. Der er vi også ute hele tiden, på stranden og snorkler. Dessuten er det mulighet for å gå tur gjennom kløfter og over fjellet. Det er bare at det er veldig varmt.

Grunnen til at dette er til å holde ut er at det er et veldig relaxed sted uten masende selgere eller restauranteiere. Og amotfæren på stranden er veldig avslappet. Men jeg må si at fjelltur i Norge frister minste like mye.

Syden trenger ikke å være så ille, nei, hvis det er et fjell i nærheten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To do-tips til besøk i ukjent by?

 

Første tips: Gå på do når du føler behov

Andre tips: Bare spis gjennomvarmet mat, så do-behovet blir så lite som mulig.

 

For å være litt on-topic: Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver Miss Winther :)

Hahaha! DO-tips er jeg god på selv! Drikk lite, kjøp antibac og bruk rikelig med antibac. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si med enig med @martin.m her! Sjøl synes jeg ingenting er bedre enn

å veide innover viddene med fiskestanga i hånda, men jeg digger også storbyer og

sydenferier! Akkurat den kontrasten mellom å kunne tusle rundt blant folkemassene i en storby, for 

så å veide innover Troms' fantastiske fjell et par dager senere, den er herlig! 

Jeg synes slike kontraster gjør livet spennende.

Jeg er forsåvidt enig. :) Se svaret mitt til martin.m ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som skal til Barcelona, ca en time fra byen (tog/buss/bil) finner du nasjonalparken Montserrat;

 

http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/tour/montserrat-spain.html

 

Klosteret er et av de viktigste i det katolske Spania og ligger et fantastisk fjellområde. Vi var der på guidet tur, som forsåvidt bare var mas og kjas, men drømmer om å reise tilbake på egenhånd, bo på "munkecelle" i klosteret for en billig penge, og gå i fjellet der.

 

Barcelona var i og for seg et hyggelig bekjentskap også; avslappet stemning, mye kultur og historie. Og så har de vært flinke til å beholde parkanlegg og rekreasjonsomåder som f.eks Montjuic og Parc Guell

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Skal huske å ta med pølsebrød hvis jeg skal tilbake til Danmark! Selv er jeg veldig outgoing og pratsom, men det er liksom en så stor del av jobben min, så når jeg har fri har jeg tydeligvis blitt gammel nok til å ha behov for fred og ro! :D Har ikke tall på hvor mange som har spurt om jeg har adhd, men jeg har det ikke. Bare masse energi som må ut, og det helst på fjellet sammen med hundene mine. I hvert fall ikke på en solseng! ;)

 

Selv hadde vi hundene på kennel for første gang, og det var ikke noe særlig for hønemor. ;) Men de hadde det nok bra, det er bare jeg som liker å ha full kontroll over dem..

 

Hehe...de har pølsebrød, de har bare ikke forstått at det er mer praktisk å legge pølsa i brødet istedefor å ha den ved siden av ;)

Skjønner godt at hønemor ikke syns det var noe særlig å ha hundene på kennel. Jeg nekter å sette min på kennel. Er kanskje lettere når de er fler, da har de ihvertfall noen de kjenner. Jeg er vel heldig som har foreldre som passer om jeg trenger "barnevakt", men heldigvis har Fàmo og jeg de samme ferieønskene så da drar vi sammen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 12 år siden jeg og samboeren min var på ferie sammen uten hundene (vi har fire stk. med mye energi), og i år klasket vi til med en reise til New York. Ettersom vi elsker musikk, godt øl og liker å se på reiseprogrammer fordi vi lærer noe nytt av det, skulle man tro at en storby som New York var midt i blinken for oss.

 

Etter to dager i storbyen tok jeg meg selv i å regne ut hvor mange ganger til jeg måtte sove før jeg fikk se hundene igjen, men det måtte jeg bare prøve å ikke tenke på. Vi var på ferie og måtte ut å utforske. Det var flere positive opplevelser, som for eksempel turen gjennom Central Park. Den parken er heldigvis så stor at vi kunne bruke nesten en hel dag der. Ikke var det så mye folk der heller! Turen langs Hudson River var heller ikke så verst, selv om nesten alle hadde funnet ut at de skulle gå samme rute den dagen. Vi tok dessuten turen opp på "Top of the Rock" og fikk utrolig bra utsikt over hele byen. I følge google besøkte vi et par av de beste pubene i byen, og vi tok subway'en til Brooklyn og brukte nesten en hel dag der også. New York tok meg ikke akkurat med storm. Jeg og samboeren hadde det koselig sammen, men jeg ble veldig bevisst på at jeg hater store folkemasser med turister, selgere som alle innleder til en akkurat litt for lang samtale om ingenting, klam luft som oser av public toilet og frityrgryte, stiv hotellbetjening som alltid er der like freshe og på pletten for deg, mens du selv syns du ser ut som et vrak etter å ha vandret hvileløst rundt i en ukjent by i alt for mange timer. Huff, dette er ikke god reklame for New York, men det var jo sånn jeg opplevde det. Ellers burde jeg vel ha skjønt det på forhånd, at dette ikke var noe for meg. Jeg satt jo å googlet hikingruter i nærheten av NYC før jeg bestilte reisen..

 

Men, nå er jeg tilbake i hverdagslivet og har heldigvis mer ferie å se fram til i år! Jeg gleder meg til å pakke sekken og dra til fjells, gå uten sminke og stinke svette hver dag fordi jeg har gått ulendt og langt i fantastiske omgivelser! Gleder meg til å kjenne gleden over små ting som utgjør så stor forskjell når man er på fjellet, som for eksempel solskinn etter regnvær, en sjokoladebit og en rykende varm kopp med kaffe i pausen midtveis, ta av seg sekken og skoene før man setter seg for å koke vann til en pose med Real Turmat- som selvsagt smaker himmelsk etter en lang dag i fjellet. DET er ferie for meg!

 

Merkelig nok er jeg ikke helt komfortabel med dette. Jeg syns jeg ser det på dem, de som spør meg om hvordan turen var, at de forventer å få høre at den var en av de beste! Men det er kan hende ren innbilning fra min side. Jeg føler meg veldig sær, for jeg akter ikke å pynte på sannheten, når jeg forteller at jeg er kjempeglad for å være hjemme igjen. Heldigvis kan man ro i land med "borte bra- hjemme best", ettersom det er noe de fleste kjenner seg igjen i. Jeg trenger jo ikke å si at i mitt tilfellet var det mer "borte pyton- hjemme fantastisk"..

 

Noen andre som kjenner seg igjen?  :oops:

Dere "elsker" musikk, og skriver ingenting om eventuelle musikalske opplevelser? Det går jo ikke an å unngå å oppleve i NYC.

 

Det å skulle sette slike opplevelser opp mot hverandre er urimelig i min verden. Ja jeg kjenner sterk dragning mot skog, fjell og fiske. Men jeg har ikke noe problem med å kose meg i en storby heller. Det er fordi jeg elsker musikk, kunst og andre kulturelle trekk en storby har å tilby. Her får jeg opplevelser jeg så og si aldri opplever i fjellbygda Oslo.

 

Ja takk, begge deler!

 

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere "elsker" musikk, og skriver ingenting om eventuelle musikalske opplevelser? Det går jo ikke an å unngå å oppleve i NYC.

 

Det å skulle sette slike opplevelser opp mot hverandre er urimelig i min verden. Ja jeg kjenner sterk dragning mot skog, fjell og fiske. Men jeg har ikke noe problem med å kose meg i en storby heller. Det er fordi jeg elsker musikk, kunst og andre kulturelle trekk en storby har å tilby. Her får jeg opplevelser jeg så og si aldri opplever i fjellbygda Oslo.

 

Ja takk, begge deler!

 

N

At jeg ikke skrev noe om det betyr ikke at vi ikke opplevde noe musikalsk. Jeg skrev heller ikke at vi var på museum, men det betyr ikke at vi ikke var det. Dette innlegget skrev jeg mest med en humoristisk undertone, og tenkte at flere her inne ville kjenne seg igjen i det og humre litt. :) Det var ikke et sutrete innlegg om at vi ikke klarte å underholde oss selv i NY.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.