Gå til innhold
  • Bli medlem

Politiet twitrer om elg...


Humle

Anbefalte innlegg

Politiet her i Harstad twitret i går følgende...

 

HARSTAD. Elgku med kalv i nærheten av Statoilbygget. Viltnemnda varslet. Politiet henstiller til publikum om å la elgene være i fred."

 

Det er jo flott at de ber publikum om å la dyrene være i fred. Kudos for det :-)

 

Men ringer man virkelig politiet som i sin tur varsler viltnemda fordi man har sett en elg???!!

 

Kan jo nevne at bak dette Statoilbygget er det et skogsområde som går rett opp på snaufjellet. Og at det går en hel flokk med elg der på sikkert 8-10 dyr. De har nærmest fast natteleie bare 200 mter fra dette bygget (og stolen jeg sitter i nå), Jeg har faktisk fotografert flere av dyrene fra hagen! Og de har vært her siden jeg flytta hit for mange år siden. Det er et flott turterreng, og veldig populært...så det er nok flere enn meg som vet at det er mye elg her...noe det forøvrig her i hele Harstadområdet. Så det er ikke noe uvanlig syn akkurat...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke alle som har viltnemda sitt telefonnummer liggende på mobilen, og om den har forvillet seg inn på et trafikert område er det vel helt greit å varsle politiet.

 

Det dreier seg om et skogsområde. Statoilbygget ligger i helt i skogkanten i enden av en blindvei :-)

Elgen er så og si bofast i området. det drives tilogmed elgjakt rett oppi åsen her om høsten. 

 

Elg er et vanlig syn i hele området, ja hele kommunen :-)

 

Og hvorfor i all verden skulle man varsle politi eller viltnemd fordi man ser en elg i skogen....folk må komme seg mer ut....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.