Gå til innhold
  • Bli medlem

Gps / Endomodo problem med Xperia Z / Z1 ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Er det noen med denne/diss telefonene som har problemer med å få fix/signal med gps'en ?

Jeg prøver å bruke appen Endomodo når jeg trener, men gir snart opp siden jeg får sjelden kontakt med satelitter sad.png

Jeg har Z1 og dragen har en Z og begge har problem med å få kontakt med satelitter.

Noen ytterst få ganger får vi kontakt innen 2 min og ofte kan det gå alt i fra 30-60 min og veldig ofte får vi ingen kontakt.

Jeg har satt telefonen til å bruke Gps, Wi-fi og mobilnettverk ( høy nøyaktighet ).

 

Andre som har erfaringer med denne telefonen ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er ganske vanlig.

 

Selv om de ofte funker i lomma trenger de fortsatt sikt mot satelitter som vanlig GPS og blir trekronene for tette eller fjellskrenten feil ihht hvor satelittene er mister du signalet.

 

Jeg hadde veldige problemer med min LG Optimus 4XHD. Det ble mye bedre da jeg byttet til Samsung 4s+ for et par uker siden. Broren min har også samme LG som jeg hadde og den bruker lengre tid enn min nye Samsung, men kortere tid enn min gamle LG på å koble opp. Det jeg ofte gjorde tidligere var å legge telefonen ute i 10-15 minutter før jeg skulle trene også la den surre og lete etter satelitter mens jeg gjorde meg klar. Noen ganger hadde den ikke funnet noen og jeg bare begynte alikevel, da finner den satelitter etter litt tid, det kunne ta alt fra 20 sek til 30 min.

 

Nøyaktigheten er ganske dårlig sammenlignet med ordentlige GPS'r og du ser spesielt når du zoomer inn på tracket etter en sykkeltur hvordan oppdateringsfrekvensen er for for lang så den kutter masse svinger og du får kortere totaldistanse enn det som er reelt. Jeg "mistet" som regel 1 km på min 48km sykkelrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at med siste oppdatering til Android 4.4.2, så er det oppdaget bug i sammenheng med "Google Play tjenesten".

Og den brukes blant annet til posisjonering. og GPS logging.

 

Den har også en uheldig konsekvens at den også tapper batteriet. Så det kan være en sammenheng.

Jeg har har iallafall fulgt tipsen i denne artikkelen, og har ikke problemer med Endomondo...

 

http://www.dinside.no/929090/sliter-du-med-xperia-z-batteriet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.