Gå til innhold
  • Bli medlem

XXl telt 2 pers :)


JKfotball

Anbefalte innlegg

Hei 

Er det noe erfaring rundt det teltet her fra xxl. http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/telt/bergans-trysil-2-pers-telt/p/1088460_1_style

 

Er det fire sesongs telt?

Kan det brukes i fjellet, sommer og vinter?

Jeg er kun en person, men det kan gå opp til to. Jeg syntes ikke at det er noe problemer med teltets tyngede.

 

Takk på forhånd

 

JK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teltet er laget for sommerbruk, og egner seg nok best til det. På fjellet om vinteren kan du komme til å oppleve at teltet har litt lite bardunering, duken dekker dårlig ned mot snøen, liggelengden er liten for en 220cm pose, og at du ønsker deg større fortelt og kanskje også stormmatter. Takhøyden på tomannsversjonen er liten (90cm) og det gir ganske lite vindfang men også lavere innekomfort. Kanskje du også vil ligge og fundere på om dette sommerteltet egentlig tåler denne vinterstormen ;-)

 

Tror dette er samme teltet hos bergans:

http://nettbutikk.bergans.no/Avdelinger/Telt/Tunnel/Compact-2-Pers-Tent-Green--600200-p0000002314

Ser ut som XXL bare har photoshoppet fargen på duken.

 

XXL har antagelig fått sydd sin egen utgave av teltet med mindre vannsøyle  på ytterduken. Tror ikke dette betyr så mye, med mindre duken også er svakere. Vekten hos XXL er lavere enn hos Bergans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sommertelt er det sikkert helt fint, litt lav høyde bare. Men til vinterbruk bør du nok se på noe annet, hvertfall hvis det skal brukes på fjellet. I tett skog fungerer det meste om vintern selv om noen telt kan ha litt dårlig lufting så det blir mye kondens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også sjekket Bergans Beitostølen til 999,- på Sport1 for tida. Ser veldig bra ut, med ventilene høyt oppe på begge sider (bra for vinterbruk).

 

 

3,5 kg iflg tilbudsavisa??Litt tungt for et 2 - (3)manns telt?

 

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

3180 gram på vekta mi :-)

(redigert) Beitostølen er nok det beste teltet man kan få for 1000 kr!

 

Er innvendig lengde på innerteltet 210cm eller 220cm som på Bergans Compact 3? Bergans hjemmeside viser to mål på innerteltet, så jeg er usikker på hva som er korrekt.

 

http://nettbutikk.bergans.no/avdelinger/telt/tunnel/compact-3-pers-tent-green--600300-p0000000124

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innvendig lengde på innerteltet 210cm eller 220cm som på Bergans Compact 3? Bergans hjemmeside viser to mål på innerteltet, så jeg er usikker på hva som er korrekt.

 

http://nettbutikk.bergans.no/avdelinger/telt/tunnel/compact-3-pers-tent-green--600300-p0000000124 Dette er nok det beste teltet man kan få for 1000 kr!

 

Men er ikke prisen 2700,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Men er ikke prisen 2700,-?

Jeg mente Beitostølen, og ser at setningen min kom ved siden av url'en til Bergans Compact. Det er korrekt observert og kommentert av deg.

 

Setningen er redigert og flyttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det teltet her av "Mil Tec"  

kjøpte den for en måned siden. Tok den med på tur for noen dager siden. Det blåste som faen, men jeg må bare si det. Jeg ble imponert av teltet. Den stå stille. Det regnet en del også . Ingen lekkasjer.

Høyden er rundt 80 cm 90 cm, men det er ikke et problem for meg da, siden jeg er kort hehe :)

 

Teltet er rett og slett topp syntes jeg.

Så jeg regner med å bruke den om vinter. Obs det er nok plass for en person med utstyr som rygg sekk og annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.