Gå til innhold
  • Bli medlem

Transport av fiskesnelle


Robin Rambo

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal nå en tur til hardangervidda om noen uker og vil unødig komme frem til et fiskevann for å finne ut at snella mi har en knekt bøyle, arm eller lignende.

Lurer derfor på hvordan dere oppbevarer snella under transport på turer.
Har dere en plastboks eller lignende som dere har snella i, eller gjør dere som meg å bare lar den ligge sammen med alt det andre fiskeutstyret?.

Ha en fortsatt fin helg.
Mvh.

RP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har stoffveske til stanga med "utposing" slik at snella fint bare kan sitte på stanga i posen. Oppbevarer det hele festet på siden av sekken. Aldri blitt noe krøll med det. Fordrer selvsagt at enn ikke slenger sekken av seg og bare velter den i bakken, men mer skånsomt enn å trøkke den nedi med alt annet stæsj i sekken. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle mine haspelsneller har innfellbar sveiv, det gjør den lettere å pakke. Man skulle kanskje tro at bøylen er utsatt for skader, men jeg har aldri hatt noe problem med det. Jeg har vanligvis snella i en stoffpose, og passer på at den ikke ligger under noe hardt og tungt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det har gått bra for flesteparten.
Rart egentlig, med tanke på at snella har endel bevegelige deler som kan være utsatt for støt og slag ved transport.

Er bare litt skeptisk ettersom jeg alltid glemme å sette igjen Murphy hjemme når jeg er på tur, slik at noe alltid går att skogen.

Men takker for svarene folkens. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg en Okuma snellebag til min haspelsnelle. Jeg vet ikke om det er helt nødvendig, men etter jeg investerte i ei litt finere snelle føles det veldig godt å pakke den inn i ei veske under transport. Snellebagen har bra polstring og er meget støtdempende, om dette er nødvendig vet jeg egentlig ikke, har aldri skadet sneller under transport før. Kanskje det er nok bare å pakke den inn i en pose så sand, rusk og rask ikke sniker seg inn i finmekanikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten veske til de fleste av mine sneller. De fleste har jeg kjøpt på Biltema. De re grønne, firkantet med glidelås rundt lokket. Disse kan jeg ikke finne lenger i Biltemas katalog, men de har et alternativ.

http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Oppbevaring/Stangtube-46591/

To små sneller har fått en blå veske, opprinnelig en sminkepung som kona ikke hadde bruk for, og en liten snelle ligger i en gammelt avlagt veske fra en barbermaskin.

Alle veskene beskytter snellene mot smuss og støt. De er ikke helt støtsikre, men nok til at snella kan stappes ned i sekken uten at jeg trenger å være urolig for at den skulle ta skade av det. 

 

Fant noen eksemplarer på nettet, men de fleste er enten store med plass til flere sneller eller så er de beregnet på fluesneller.

http://www.sportsbutikken.no/Snellebagger_snellekofferter_351.html

http://avkrokenfiske.no/fiskeutstyr/sneller/tilbehor/snellebag-stor.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å pakke mine sammen med tøyet! evt, inni jakka i sekken. men har heller aldri opplevd at snella har tatt skade i sekken!

Eneste gangen snella har fått en trøkk på bøyla, var for et par år siden da jeg (dum som et brød) festa stang og snelle utpå sekken da den skulle fraktes med atv!

ramla selvfølgelig av, og med snella underst! 

Var ikke verre da heller enn at jeg bøyde bøyla på plass igjen! Har fiska med snella i 4år nå etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.