Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel Norrøna Dovre bukse og jakke - Utskilt


tremon

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av 3 stk Norrøna Dovre bukser, og en Norrøna Dovre jakke - alt gammel modell.

Det skulle det holde i to år. Så blir det å finne en erstatning for noe som har fungert greit.

Det er ikke alltid like kjekt for oss som er oppe i åra. (gamle og konservative)

Gammel modell? Skal de endre den? Ser de har laget en versjon i dri 3 som nok ikke kommer til å gjøre jobben men der står ikke noe på nettsidene om at gt versjonen er utgått?

Evt vil jeg også ut og handle :-(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel modell? Skal de endre den? Ser de har laget en versjon i dri 3 som nok ikke kommer til å gjøre jobben men der står ikke noe på nettsidene om at gt versjonen er utgått?

Evt vil jeg også ut og handle :-(

Ny modell 2014. Jakken er uten klaff over glidelåsen, og buksa ser ut til å være en slank modell.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk igjen anledning til å teste buksa. På torsdagens tur innover heia, måtte en del bekker og en elv krysses.

Og ved å stramme buksa over støvlene, var det mulig å komme over uten å bli for bløt beina.

En gang mistet jeg balansen og måtte tråkke ut i bekken. Vannet gikk godt over støvlene, men jeg forble tørr.

Kan vi si takket være Norrøna og Gore-Tex?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Joda, var innom Norrøna butikken i dag og alt gamle Dovre var sendt i retur da det er utgående modell. Det nye de erstatter det med er et helt annet og ubrukelig produkt i forhold. Nå er det bare å følge med på salg rundtomkring eller dra til Ålesund eller Oslo på outletbutikkene deres... Det var vel den siste lange gore tex pro jakken med stormklaff som er å oppdrive på markedet :-(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er slik at den nye dressen med dri3-membran bare skal supplere den dressen med GoreTex? Hvis de skal fjerne GoreTex og kun gå for sin egen membran er jo dette håpløst. Må vel bare konstantere at det blir mer og mer av "hippe frikjøringsklær i freshe farger" og mindre av funksjonelle klær til jakt og friluftsliv. Trist!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel om forbudet mot salg av tekstiler hvor det er store utslipp av fluorkarbonforbindelser i produksjonen. Egentlig skulle forbudet kommet 1. juni 2014, men det er utsatt et par år. Norrøna forbereder seg på dette. Det blir spennende å se hva Goretex kommer opp med for å svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om den "gamle" Dovredressen i Gore-Tex foreløpig overlever, og at Norrøna fortsatt beholder noen  - få - klær for oss stokk konservative sjeler.

 

Men uansett, jeg har skaffet et godt lager, og de går jo ikke akkurat ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om den "gamle" Dovredressen i Gore-Tex foreløpig overlever, og at Norrøna fortsatt beholder noen  - få - klær for oss stokk konservative sjeler.

 

Men uansett, jeg har skaffet et godt lager, og de går jo ikke akkurat ut på dato.

Oppbevares som melk: Mørkt og kjølig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Har inntrykk av at Norrøna Dovre i GTX er en populær vare som er utgått til fordel for dri3-membranen. I såfall ville jeg bare tipse om at Intersport på storsenteret i Molde har denne dressen i GTX. Husker ikke hvilken størrelse det var, men det hang 3-4 dresser der tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at Norrøna Dovre i GTX er en populær vare som er utgått til fordel for dri3-membranen. I såfall ville jeg bare tipse om at Intersport på storsenteret i Molde har denne dressen i GTX. Husker ikke hvilken størrelse det var, men det hang 3-4 dresser der tror jeg.

Selv om jeg har et lager, ville jeg vurdert å kjøpe mer...

Dovre er noe "større" i størrelsene enn "normalt". Jeg bruker vanligvis "large"' men i Dovre blir det "medium".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.