Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk 75 l


JKfotball

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp pakket opp i ryggsekken min, for en 5 dagers telttur i skogen. Jeg har en del tunge greier osv. Men det er litt tungt og jeg føler det ved skulderene. Jeg har ikke målet. Så jeg vet ikke hvor tungt det er. Så jeg lurer pm hvis det er vanlig? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en badevekt? Se hvor mye du veier uten sekk, ta så på deg sekken og se hva du veier da. Differansen er da vekten på sekken.

En storsekk skal ha mesteparten av vekta på hoftebeltet, skulderstroppene skal nærmest ikke være i berøring med skulderene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar du har en rekke stropper på sekken foran og bak skuldre, magebeltet, bryststropp, og kanskje til og med et system for rygglengde. Jeg klarer ikke forklare hvordan du skal justere sekken, ihvertfall ikke på telefon. Men søker du på Google, finner du sikkert noe. Det er ikke du som skal tilpasses sekken, det er sekken som skal passe til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Først og fremst, har du fordelt vekten riktig i sekken?

Du må nok uansett justere litt så det blir en god balanse mellom trykket du føler på hofter og skuldre. Jeg justerer hoftebeltet så det sitter godt, deretter strammer jeg skulderreimene til de avlaster godt  :thumbsup: Etter det er det finjustering jeg gjør samtidig som jeg går. 

Jeg justerer av og til underveis også, spesielt om jeg går med tung sekk og ikke minst om det er bratt. 

 

Eksempelvis strammerne som strammer eller slakker avstanden sekken har fra nakken din kan være greit å være klar over. Når du går i bratt motbakke vil du automatisk lene deg litt fram, da blir disse stramme og kan gi ubehag. Merkes ved press på øvre/fremre del på skulderstropper. Da kan det være lurt å slakke litt på disse.

Du må regne med å gjøre noen mindre justeringer underveis til du finner ut hva som blir riktig for deg og din sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, det vet jeg :) Jeg var bare litt usikker på om hvis jeg glemte noe.

Systemet er sånn strammer hoftebeltet-  opp til toppen. Takk for alle svarene. Jeg har funnet feilen som var da systemet for rygglengde. Jeg måte justere den litt, så den passer min rygg lengede.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.