Gå til innhold
  • Bli medlem

Minst besøkte hyttene på Hardangervida?


Brekke

Anbefalte innlegg

Annonse

Denne?:

 

http://www.dntsor.no/cabin.php?ca_id=2083

 

Ikke helt seriøst forslag, nei:

Type:
Nødbu
Overnatting:
Lite egnet
Område:

 

Tror du må kontakte DNT direkte for eventuell statistikk.

 

Ville sagt ubetjent hytte med DNT-nøkkel langs en av de mindre populære rutene (edit: tror afe har rett). Men med små hytter er jo faren for trangt om plassen desto større om det plutselig skulle dukke opp en bøling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e redde folkehavet, men fant ein anbelfaling.

 

Med start/retur på Hjølmo og ønske om spektakulær natur, også kupert, ville jeg kanskje lagt ruta lenger vest. Fra Hårteigen til Trolltunga vest for Tyssevassbu. Trolltunga er svært mye besøkt for tiden (jeg har dog aldri vært der). Dere kan likevel få litt av Kvennedalen f.eks. fra Litlos og ned til Hansbu og derfra til Sandhaug. Evt. til Besso (anbefaler å kikke innom der!). Dere kan nok også klare ned til Mogen også (bra mat der!), men det er langt ned dit gjennom Kvennedalen. "

 

Så ska studera karte plassene og tidsløpe nå. Eg he 1 uga på meg så bør nok bare pakka me telte:)

 

Takk for tips:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Stordalsbu mellom Mogen og Kalhovd i fjor vinter. Lite besøkt, såg det ut til ut frå protokollen. Men fin hytte i eit storlagent landskap. Lite vidde og mykje fjell. Elles er det nok som afe seier områda rundt Saurflott som er minst brukt. Truleg sidan DNT har ei sjølvpålagt (?) freding av dette området mot hytte- og ruteutbygging. Mi erfaring er at ein som regel ikkje skal langt unna merkaløypene før ein har fjellet meir eller mindre for seg sjøl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.