Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd telt fra denne selgeren på finn?


Phaser

Anbefalte innlegg

Annonse

Nei, men det finnes utallige slike billige kinatelt.

http://www.aliexpress.com/item/Hewolf-outdoor-double-layer-double-pole-tent-camping-tent-1595-about-2-51KG/1620777587.html

http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-FlyTop-FEITUO-outdoor-camping-tent-camping-aluminum-pole-double-bunk-anti-wind-storm-with/1674753741.html

 

Du får dette teltet fra North Face til 800kr på XXL dersom du heller vil gå for kjent merkevare. Husk at spesifikasjonene på kinating ofte bare er sprøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at dette ikke er noe topptelt men lurte på om noen har prøvd de.   De har noen større kuppeltelt som jeg ser for meg som fine (ved siden av bilen) telt nedenfor tregrensen.  Men om det er bare søppel som tåler å brukes maks 2-3 ganger er det jo lite vits.  Noen som har vært borti de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

750,- for tomanns kuppeltelt som veier 1.73 kg kan vel ikke være helt feil om det holder spesifikasjonen som er angitt. Men ville ikke kjøpt dette og dratt på langtur uten å ha testet det skikkelig først. Men husk: Buy cheap, buy twice, det ligger noe i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert kinesisk ja, men det er vell det meste annet også så det i utgangspunktet skal ikke ha så mye å si.  Men her er det nok billigere materialer osv i tillegg.  

Syns dette virket som ett greit familiebasecamp telt som antagelig tåler litt vær også.  Stort minus at det nok ikke er noen barduneringsmuligheter men om man holder seg unna de mest værutsatte områdene.     Etterlyser fortsatt noen som har kikket på disse og ikke bare gjetter?   

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48821134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får dette teltet fra North Face til 800kr på XXL dersom du heller vil gå for kjent merkevare. Husk at spesifikasjonene på kinating ofte bare er sprøyt.

Jeg dro på XXL for å kjøpe dette til dattera som hennes første telt. Det hadde ikke lufting! Ingen luker i det hele tatt! Det ble selvsagt ingen handel. Det er ikke nødvendigvis sånn at kjente merkevarer er så bra, de heller… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på XXL for å kjøpe dette til dattera som hennes første telt. Det hadde ikke lufting! Ingen luker i det hele tatt! Det ble selvsagt ingen handel. Det er ikke nødvendigvis sånn at kjente merkevarer er så bra, de heller… 

Det har ikke mitt Anjan eller zpacks telt heller. Ytterteltet har et mellomrom på 10-15 cm som er en "standard"  for 3 sesongs lufting på Amerikanske telt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke mitt Anjan eller zpacks telt heller. Ytterteltet har et mellomrom på 10-15 cm som er en "standard"  for 3 sesongs lufting på Amerikanske telt. 

Ikke på mitt amerikanske telt.. Det så bare alt for tett ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Disse teltene har mer lufting enn helsport og hilleberg noengang har hatt. Det er 10 cm fra bakken og opp til yttertelt. I tillegg er deler av innerteltet i fluenetting som bidrar til enda mer gjennomtrekk. Har et lignende telt fra north face. sover 1-2 to timer lengre på varme sommermorgener med dette sammenlignet med telt jeg har fra helsport. Man blir ikke kokt. Til 750 burde flere teste denne typen telt. Lett kuppeltelt med lite bagasjeplass men fantastiske fordeler på varme sommerdager.

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har man fordelene/ulempene med å ha på ytterteltet til slutt.   På varme dager uten fare for nedbør er det jo perfekt å droppe ytterteltet  og bare ha beskytelse mot insekter.     Man kan jo bruke tarp og innsektsnett også da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Også har man fordelene/ulempene med å ha på ytterteltet til slutt.   På varme dager uten fare for nedbør er det jo perfekt å droppe ytterteltet  og bare ha beskytelse mot insekter.     Man kan jo bruke tarp og innsektsnett også da.  

 

Hilleberg har opplegg for å setje opp bare innerteltet. Og helsport sine innertelt kan setjast opp på same måten. Så sjølv om ein til vanleg set opp teltet i ein opperasjon, er det fullt mogleg å bruke bare innerteltet.

Men sjølv om det er mogleg, er det faktis noko eg aldri har sett behov for, men det har kanskje med at det er nettop på varme dagar at det er fare for pluttseleg og kraftig nedbør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Disse teltene har mer lufting enn helsport og hilleberg noengang har hatt. Det er 10 cm fra bakken og opp til yttertelt. I tillegg er deler av innerteltet i fluenetting som bidrar til enda mer gjennomtrekk. Har et lignende telt fra north face. sover 1-2 to timer lengre på varme sommermorgener med dette sammenlignet med telt jeg har fra helsport. Man blir ikke kokt. Til 750 burde flere teste denne typen telt. Lett kuppeltelt med lite bagasjeplass men fantastiske fordeler på varme sommerdager.

Tore

Nå hører jeg til de som aldri kjøper telt med stormmatter, så dette har ikke mer lufting nede enn f.eks Fjellreventeltet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kun er lufting nede kan det fort bli varmt, ettersom varm luft stiger. Og hvis det blir vind, vil det ikke bli spesielt lunt inne i et slikt telt. I mitt helsporttelt, har jeg myggnetting i "dør"-åpningen  både i yttertelt og innertelt, og kan i så måte lufte mer en nok til at det ikke blir for varmt og begynner det å blåse, kan jeg lukke helt og ha det relativt lunt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.