Gå til innhold
  • Bli medlem

Real Turmat Kylling Tikka Masala - erfaringer?


syrre

Anbefalte innlegg

Vi var en venninde gjeng som var på tur nylig og da ble alle dårlig etter måltidet selv om vi hadde forskjellige retter. Det begynner å bli litt ofte til at jeg tenker det er tilfeldig.

Da høres det jo heller ut som det var et par andre muligheter som er mer sannsynlig, enten så hadde alle venninnene i seg noe annet som gjorde de dårlige, eller så var det en psykologisk reaksjon.

For uspesifikke ting som kvalme og uvelhet så er dette veldig psykologisk smittsomt. Eksempel: http://www.psychologicalscience.org/index.php/publications/observer/2006/february-06/contagious-behavior.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som har erfaring med at dere blir dårlige i magen av real turmat? 

Hver gang jeg spiser dette blir jeg dårlig (luft i magen og kvalm noen ganger)

 

Vi var en venninde gjeng som var på tur nylig og da ble alle dårlig etter måltidet selv om vi hadde forskjellige retter. Det begynner å bli litt ofte til at jeg tenker det er tilfeldig. 

 

Kan det være for lite vann i?

Jeg har latt det stå å svelle i 10-15 min i tilfelle det er det som er problemet???

 

Vil gjette på for lite vann. Varierer med innholdet, men det er bedre med ekstra saus, enn antydning til at det knaser mellom tennene. Nærmere 15 enn 10 minutter for svelling. Generelt for frysetørret, så er gjerne både vann og tid litt optimistiske.

 

Eller, ut fra personlig erfaring (noe nær verdiløst); hold dere unna Real Lapskaus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nybegynner når det gjelder dette, og spiste min første real i helga. Var litt skepp til tikka masala, siden dere syntes den bare var ok....så valgte en annen kyllinggryte. Den var også helt ok på smak, og dårlig i magen ble jeg ihvertfall ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lager som ble våte utenpå under en tur. Mange av lappene falt av, så det var ikke mulig å se hvilken type det var. Hadde bolognese, storfe, vilt og en til. Jeg klarte ikke å finne ut hvilken jeg spiste. Etter at en her inne nevnte at de alle sameker potetmos, så har jeg ikke klart å smake noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller, aller, aller viktigste når det gjelder frysetørret mat?

 

 Den smaker godt når du er skikkelig sulten. Hvis kroppens fryd over fett, proteiner og karbohyderater ikke overstyrer hjernens drøm om mors kjøttkaker, da bør du gå en mil eller to til. Eller skifte til Fuzion :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i allverden skal man gå flere mil bare for at frysetørret mat skal smake? Hvorfor ikke heller nyte noen avslappende timer i naturen, og så heller kjøre i seg noe som smaker postetmos...

 

Det blir som han som gikk i ørkenen med ei bildør. Da han fikk spørsmålet om hvorfor han bar på bildøra, svarte han at da kunne han rulle ned vinduet hvis det ble alt for varmt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil tro noen mager kan reagere på at maten er så inn i helsike salt. Skjønner det er riktig mtp næringsinnhold på tur, der man har behov for ekstra tilskudd av salt - men noen tåler det bare ikke. Jeg har aldri reagert på noe annet enn kebabgryta (som imo ikke var god), men mannen min må som regel gå seg en liten tur alene etter en Real middag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har erfaring med at dere blir dårlige i magen av real turmat? 

Hver gang jeg spiser dette blir jeg dårlig (luft i magen og kvalm noen ganger)

 

Vi var en venninde gjeng som var på tur nylig og da ble alle dårlig etter måltidet selv om vi hadde forskjellige retter. Det begynner å bli litt ofte til at jeg tenker det er tilfeldig. 

 

Kan det være for lite vann i?

Jeg har latt det stå å svelle i 10-15 min i tilfelle det er det som er problemet???

 

Jepp, jeg kan ikke spise real uten å bli kvalm og det er garantert ikke psykisk, ikke skyldes det for lite vann eller at den ikke sveller lenge nok heller. Uten at jeg skal si det 100 % sikkert så tror jeg det er alt saltet som gjør at jeg blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.