Gå til innhold
  • Bli medlem

Uranostindtraversen solo


Anbefalte innlegg

Hej allesammen

 

Noen som har erfaringer med Uranostindtraversen fra syd mod nord? Jeg drar alene til Jotunheimen sidst i juni, og lurer lidt på den. Jeg har læst mig til at det kan være partier med bratt klyving og klatring på treertallet. Noen som har gået den og kan sige lidt om hvor lange og vanskelige de bratteste partierne er? To-tre bevægelser på grad 3 går jo noget enklere solo end hvis det er 20m vedvarende klatring.

 

Mvh. Rasmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått den. Det er partier av en viss lengde som er ganske utsatt. Ikke teknisk vanskelig å gå alene, men risikoen er etter min smak i overkant stor i forhold til om noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du litt erfaring og det er tørt! så vil du ikke ha problemer på den turen.

 

Den er litt luftig noen få steder og det er langt ned, men som Iver46 sier så er det ikke vanskelig teknisk. Klatripartiet hvor det er snakk om grad 3 kan ikke være mer enn 2-3 tak.

 

Skrev en ganske utfyllende turrapport i 2008 :

 

http://www.fjellforum.no/topic/10561-uranostinden-via-s%C3%B8rryggen-falketind-og-st%C3%B8lsnostinden-24-26juli-2008/

 

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.