Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørt og dødt etter vinteren


Anbefalte innlegg

I vinter var det en veldig lang periode med tørt og kaldt vær her vest i landet. Her jeg bor er store områder med lyng og einer helt døde. Store områder som normalt er grønne og levende er nå mørkebrune. Lenger inn i landet er det bedre - der var det jo litt snø.

 

Jeg tror kanskje den tørkeperioden vi har nå også gjør det vanskelig for naturen å ta seg igjen på en god måte.

 

Men bjørka står jo like fint - og det kan jo kanskje bety at den får bedre vekstvilkår. Jeg har ikke så veldig god greie på dette - og naturen ordner vel seg kanskje selv, men har noen andre observert det samme?

 

post-10401-0-72193800-1401975059_thumb.j

post-10401-0-49209400-1401975067_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser dårlig ut her jeg bor også. Furuskogen er delvis gulbrun også, i tillegg til mye lyng. Tyttebærlynget er jo helt brunt, ser imidlertid litt nyspirt blåbærlyng her og der midt i mellom alt det brune, men bærplukking kan man vel glemme denne høsten ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragerte på det samme da jeg var på lifjell forrige uke. Selv om snøet ikke var gått over alt, så var det som var kommet frem undersnøen brunt og knusktørt. Hadde tenkt å lage meg ett lite kaffebål ved vannkanten, men turte rett og slett ikke.....

Er vel bare å vente på første idiot med engangsgrill.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.