Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk til barn / ungdom


TorkelL

Anbefalte innlegg

Hei,

har en 11 åring som trenger en god og litt stor sekk til speiderturer og andre turer året rundt.

Den skal helst være justerbar i ryggen og tenkte rundt 40l.

Har sett på Osprey Ace 48 og Deuter Fox 40 med flere, men synes det er vanskelig å velge fra WEB sider.

 

Er det noen her som har spesielt god erfaring med en eller flere slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Osprey Jib 35, og jeg har sett på en Deuter Fox: Ingen av disse er dårlig. Jeg har ikke sett på Ace 48, men vi har per dags dato 4 Osprey:er som vi er fornøyde med. Min opplevelse er at de er 'moderne i utførendet', dvs ikke de tykkeste materialet, de tykkeste reimene etc, men et klart fornuftig valg for de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både Deuter Fox 40 l og Osprey Jib 35 l til barna. Den største forskjellen er polstringen- der er Deuter suverent best. I tillegg har den sidelommer som en vanlig storsekk- det savner vi på Osprey sin. Formen på Deuter synes jeg også er bedre selv om den kanskje foreløpig er litt stor til husets 10-åring (snart 11). Av disse to ville jeg nok gått for Deuter- selv har jeg ikke klart å finne andre sekker til barn som jeg synes ser bedre ut. Bare pass på rygglengden- jo større sekk dess lengre rygg, og det er jo ikke godt å ha for stor sekk heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.