Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskestang, Shimano Beastmaster CX STC. Dårlig kvalitet?


JensM

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte meg en splitter ny stang i fjord. Nemlig en Shimano Beastmaster CX STC! En stang jeg har vært utrolig godt fornøyd med bortsett fra EN ting.

 

Nemlig at feste til snella nå har knekt, for andre gang.

post-14074-0-73696200-1401824579_thumb.j

 

Er dette noe som noen av dere er kjent med? Eller er det rett og slett min feil at feste knekker?

 

Jeg har behandlet den stanga som om den er det kjæreste jeg eier, alltid brukt posen og røret som følger med når jeg "frakter" stanga hit og dit, og kan ikke fatte at det samme skal skje to ganger med samme stang. Beastmaster stengene skal jo være av rimelig god kvalitet?

 

En annen ting jeg også lurer på, er om jeg kan reklamere på fabrikasjonsfeil enda en gang? Fikk den på reklamasjon første gang dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Har selv 5-delt(?) beastmaster, har brukt samme stanga siden 2007, aldri hatt noen problemer med stanga. Utifra bilde kan det se ut som du kanskje har strammet snella litt for hardt slik at korken har gitt etter? Du kan jo høre med dem du har kjøpt den av, er du heldig så får du kanskje reklamere stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kjøpte stanga fra gero.no, og har allerede reklamert en gang på stanga...

 

Det jeg syns er så rart er at jeg har en annen stang, hvor jeg fester snella med akkurat like mye/lite makt, og der går ikke festet i stykker som også er av plast. Så det er derfor jeg lurer på om dette kanskje er ett kjent problem for denne typen stenger, eller om jeg rett og slett har vært utrolig uheldig å fått to deler der det er produksjonsfeil eller er brukt plast av "dårlig" kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode_H

Ikke hørt om slike problemer med Shimano stenger tidligere. Stangring problemer derimot.

Personlig holder jeg meg til Lawson. har ALDRI hørt om et raportert problem med en Lawson stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en reklamasjon! Jeg har fisket med beastmaster stengene i åresvis, og med de fleste utgavene!

Har ikke sett dette før!!!

Så hvis du mener du har behandlet stngen med kjærlighet og respekt;) Så ville jeg tatt kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to Shimano beastmaster stenger og det første jeg reagerte på etter at de ble kjøpt inn var snellefeste. Den delen som skrues ned over snellefoten virket for veik, men jeg er obs på dette når jeg fester snella og den har foreløpig ikke sviktet.

Nå har jeg hørt at denne delen muligens er endret noe på de nyere stengene, men det har jeg ikke sjekket opp.

 

P.S.

Nå har jeg sjekket opp noen bilder på nettet og det ser ut som at den typen snellefeste som jeg har er borte og erstattet av en type som ser noe mer solid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fått svar på telefon angående reklamasjon på stanga etter å ha sendt stanga til butikken, og svaret var som følger: "Det er ikke reklamasjon, det er jeg som har stramma snella for hardt og ødelagt snellefestet. Og jeg må betale 300kr+frakt for en ny bunndel." Dette kommer i tillegg til at jeg betalte 120kr i frakt for å sende stanga til dem.

 

Dette er utrolig rart, med tanke på at når jeg "pakka" bort stanga for vinteren så la jeg ikke merke til at festet til snella var knekt. Noe som får meg til å tro at plastikken i snellefestet er av så dårlig kvalitet at den ikke tåler minusgrader.

 

Jeg mener at jeg helt klart har reklamasjonsretten på min side. Og reklamasjonsretten på en stang som dette er minst 2 år. Stanga har jo helt klart en svakhet i snellefestet, og dette er helt klart fra fabrikk. Stanga er ikke brukt mere enn to-tre ganger siden jeg fikk ny bunndel, og det skal vel en stang til 1500kr+ tåle?

 

Snellefestet må jo tåle å strammes såppas at snella faktisk er fast, og ikke henger løst i festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at snellefestet har sprukket en gang. Det var ei guidelinestang. Årsaken var ganske enkel. Den ene snella mi har tykkere fot enn de andre. Når jeg stramma festet med denne snella sprakk det ettersom snellefestet hadde liten åpning. Når dette skjer 2 ganger kan det tyde på at du kan være ute for et lignende fenomen. Hva slags snelle bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige greier.. Hadde kranglet mere på dette. Men det ser jo ut som du iallfall fikk en bra pris på ny bunndel da. Når hunden knakk tuppen på Antaresen min skulle de (Elbe) ha 1500 for ny tupp selv om det var forrige model:( Ble heller ny stang og dermed fikk de jo som de ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut, er dette Gero's konklusjon? Jeg ville i tilfelle ringt Elbe normark og forhørt meg.

 

Fikk du den første stanga godkjent som reklamasjon med det samme problemet?

Fikk den første stanga godkjent som reklamasjon med det samme problemet ja. Da skjedde det mens snella var fast. Plutselig knakk festet og snella hang løst.

 

 

Fikk forresten svar fra Gero igår, og de skulle refundere beløpet på stanga til meg. Noe som i mine øyne viser at Gero vèt at de har bæsja på leggen i denne saken.

Jeg er ikke helt 100% fornøyd med dette, men nå kan jeg jo i det minste kjøpe meg en ny stang som kanskje er av litt bedre kvalitet. Så kom gjerne med noen forslag på stang på rundt 7-21g. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte nettopp stang, og valget falt på denne: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Haspelstenger/Lawson/Arctic-Trout/Lawson-Arctic-Trout-MicroWave-9--6-22gr-3-delt-med-tube-149513-p0000080925

 

Det ser ihvertfall ut som om den har ett snellefeste som er 100 ganger bedre enn Shimano's Fuji snellefester som har gjort at ihvertfall jeg har fått stygga på shimanostenger.

 

Og jeg bestilte ikke fra Gero denne gang, selv om stanga var 100kr billigere der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.