Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt og teltliv (tips og råd)


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg håper å få litt hjelp her. Neste sommer er gutten min blitt 4 år og tiden er inne til å begynne å gå korte turer med overnatting i telt. trenger 2 gode råd:

Hvordan kunne å gå på do (gjøre æsj i skogen)

Og hvilket telt skal jeg jeg kjøpe, vil ha et billig telt til å begynne med (Biltema og ChlasOlsson)

Eller er det andre "greie" telt?????

Håper på mange gode svar/råd!

Kissa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på do i skogen er enkelt. Bare sette seg ned på huk og drite! Bare ikke strø om deg med papir osv.. Ta det med og brenn det eventuelt grav det ned sammen med dritten.

Når det gjelder telt duger alt til skogsbruk sommerstid. Skal dere til fjells kreves dermed mer pga faren for dårlig vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og prøv å finne et sted som ikke er en opplagt rasteplass... til å gå på do, altså.

Hva gjelder telt ville jeg heller prøvd å få å få tak i et av de enklere teltene fra et anerkjent merke på salg i sportsbutikk. Selv om det ikke kreves mye av et telt til sommerbruk i skogen er det fryktelig kjipt om det lekker under en nattebyge...

Ellers ville jeg råde deg å ikke overvurdere temperaturen ved teltovernatting sommerstid. Det blir fort kaldere enn du tror å sitte ute hele kvelden. Mye barnetøy er laget i bomull, men ta gjerne med litt ullundertøy og ev lue også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.