Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag. Lett og lite


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har fått ordnet det meste av utstyret som følger med meg på turene. Det som gjenstår nu er et nytt liggerunderlag. Nåværende liggerunderlag er stort, tungt og veldig glatt. ofte våkner jeg mitt på natta hvor jeg har ''sklidd'' av liggeunderlaget.

 

Så jeg spør derfor om noen har tips til hvilke man burde se etter? Drar stort sett i høyfjellet på høsten.

Burde helst ikke koste så mye mer enn 1 500,-

 

takker for alt av svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neoair Xtherm. Varmt og tåler mere en Xlite. Overflaten er ru og litt gummiaktig og sklir ikke. Vekt uten den ubrukelige pumpen som følger med er 450 gram. Luftkammerene er horisantale og underlaget føles mere flatt enn på exped-underlagene.

 

Med rabattkode Midt14 havner du på 1596 fraktfritt.

http://www.fjellsport.no/therm-a-rest-neoair-xtherm-reg.html

 

Er du bredskuldret og lang bør du gå opp en størrelse. Da blir det et par hundrelapper ekstra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Virker som dette liggunderlaget har fått på seg god omtale. Jeg er da bare 176cm lang så virker som regular utgaven er lang nokk for meg. Men syntes 51 cm i bredde virket litt lite? Får ikke målt det jeg har nå da det ligger en annen plass. Hvordan størrelse har du? Er ganske bredskuldret da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende når underlaget er for smalt. Har selv thermarest neoair trekker, og det er 63cm bredt. Ikke er det glatt heller og jeg sover som en stein på det uten å våkne på siden dagen etter.

Ser large koster 1399 som billigst, og det veier 660gram, noe som må sies å være bra, liten plass tar det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i dag bestillte jeg Exped Synmat 7LW UL for 1100kr hos Oslo Sportslager.

Jeg liker å tro at det er en bra pris.

Har kun erfaring med Downmat 9LW XP, og disse tror jeg ikke kan sammenlignes på annet enn komfort. Men jeg har trua på synmaten. 600gram med komfort kan jeg leve med :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.