Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt her


JKfotball

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg vil ikke si dette er noe 4 sesongs telt, men sikkert ett ok telt. 

Hvis du er ute etter ett billig og bra telt så vil jeg anbefale og kikke på http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/telt/helsport-nordmarka-2-telt/p/1100093_1_style
skal vel lete lenge før du finner bedre telt til den prisen,og hvis du kan vente litt så kjører de ofte tilbud på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står veldig lite info om teltet, annet enn vekt. Det står f.eks ingenting om vannsøyle, bruddstyrke etc. Glassfiberstenger har jeg ingen erfaring med. Et 4-sesongers telt burde ha muligheter for ekstra bardunering, og mange av disse har også stormmatter. Billige telt er ofte veldig tette, noe som gjør dem lite vanngjennomtrengelige, men det ødelegger også for ventilasjonen. Skal du ha ett eneste telt for alle sesonger, så bør du gå opp i pris og kikke på alternativene fra f.eks Helsport, Hilleberg og Fjällreven. Det er telt laget for nordiske forhold, og som tåler en trøkk. Helsport har f.eks en outlet-side der de selger demotelt til 50%, følger du med der kan du gjøre et kupp. Til å være et enmannstelt synes jeg også at det teltet du linker til er tungt, mye vekt for liten plass. Lykke til i teltjungelen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skogen er man godt beskyttet fra vær og vind. På fjellet kan man møte ekstremvær, og prisen på teltet tilsier at det ikke er ment for denslags vær. Da det er veldig lite info om teltet, antar jeg at det er et godværstelt som i beste fall kan brukes på fjellet om sommeren. Men også da ville jeg vært litt skeptisk. Jeg har litt vanskelig for å se hvordan teltet er bygget opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke den "høye" vekta betyr noe for deg så kan du jo prøve det på noen turer.

Prisen er det ikke noe å si på.

Jeg kjøpte en gang, for over 20 år siden, et sølvfarget iglo telt fra Ellos. Det var litt tungt i forhold til en del andre tilsvarende telt, men det var veldig billig og hadde stormklaffer rundt hele teltet.

Jeg brukte det i mange år, både sommer og vinter og det funket helt fint.

(Sikkert ikke så mange andre telt som kan skryte av å ha fått en telemarkski inn gjennom taket.)

På dette bildet hadde vi -17 grader og det blåste en liten kuling, men teltet holdt.

 

http://www.fjellforum.no/topic/28863-valg-av-telt/

post-4220-0-49901800-1401575568.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassfiberstenger er tunge og litt kjipe. Har det på et biligtelt jeg kjøpte for lange år siden. Venter liksom på at de skal splintre når jeg spenner de. De gjør nok ikke det men det føles slik.

Når teltet er lukket ser der og ut til å være litt små lufteluker. Kan fort bli varmt. Kun 80cm høyde inne gjør det umulig å sitte.

Tror nok lett jeg hadde slengt på 300 kr til og kjøpt Nordmarka 2 fra XXL. Bedre plass på samme vekt og litt mer safe på kvalitet og hva teltet tåler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassfiberstenger er tunge og litt kjipe. Har det på et biligtelt jeg kjøpte for lange år siden. Venter liksom på at de skal splintre når jeg spenner de. De gjør nok ikke det men det føles slik.

Når teltet er lukket ser der og ut til å være litt små lufteluker. Kan fort bli varmt. Kun 80cm høyde inne gjør det umulig å sitte.

Tror nok lett jeg hadde slengt på 300 kr til og kjøpt Nordmarka 2 fra XXL. Bedre plass på samme vekt og litt mer safe på kvalitet og hva teltet tåler.

Jeg liker teltet jeg :). Du har jo litt rett,  når det gjelder glassfiberstenger, men jeg kan jo bare bytte dem med aluminium stenger.Teltet ligger lavt og det er det som gjør den vind og storm sterkt. Dessuten så har jeg alltid med ekstra  stenger. Teltet er militær-designet. Men jeg har ikke prøvd teltet, jeg tester jeg.

No worries, Jeg har ikke betalt noe særlig mye for den. Tungt er greit. Det er det som er målet vettu :)    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.