Gå til innhold
  • Bli medlem

Turbukse dame som er HØY på livet


Trine RS

Anbefalte innlegg

Heisann!
Jeg er dritlei av turbukser som sklir ned ved bruk, eller lar seg skli ned av reima på tursekken min. i tillegg vil jeg gjerne at det skal være avtagbare ben.
Vil IKKE bruke belte eller bukseseler, vil ha ei som det er stramming i livet som funker.

Any suggestions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse buksene er vanntett og puster bedre enn noe annet. Også sitter som spytta på beina!

http://www.tv2.no/play/nyheter/utenriks/nesten-ingen-klarer-aa-se-at-hun-nesten-er-naken-815500.html?wf=playertest

Ha en ellers god langhelg :)

 

Kul, men litt kald enkelte dager kanskje? Og hvor skal jeg gjøre av vannflaska jeg innimellom har i lomma :)

God helg til deg og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker TNF Paramout Peak. Her er dameutgaven:

 

http://www.ellis-brigham.com/products/the-north-face/womens-paramount-peak-cnv-pant-reg/205167

 

Dame og herre har ulik stramming i livet.

Vet jeg høres sær ut.....buksa ser flott ut, men har den trykknapper? For de spretter og ved enkelte bevegelser. Sjekker om noen har den så jeg kan få prøve den, takk for forslaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg høres sær ut.....buksa ser flott ut, men har den trykknapper? For de spretter og ved enkelte bevegelser. Sjekker om noen har den så jeg kan få prøve den, takk for forslaget :)

 

Det er ikke så sært! Jeg har også opplevd det med trykknapper, og det er irriterende. Jeg har en Bergans-bukse som har både trykknapper og borrelås, det fungerer godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg høres sær ut.....buksa ser flott ut, men har den trykknapper? For de spretter og ved enkelte bevegelser. Sjekker om noen har den så jeg kan få prøve den, takk for forslaget :)

Herreutgaven har trykknapp med et tynt innebygd belte over så jeg vet ikke hvordan dameutgaven fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke zip off og de har trykknapp, men jeg er veldig fornøyd med mine Norrønabukser. Aldri opplevd at knappene har spretti opp og jeg syns stramminga i sidene i livet fungerer veldig fint. Livhøyden vil jeg tro varierer på de forskjellige modellene og det kan godt være de har noen bukser med zip off. Vet ikke hva du mener med høyt liv, men jeg syns ihvertfall de er høye nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må strammingen være integrert i buksa, eller er belte greit å bruke? Fjellreven Vidda (ikke Pro-versjonen) har høyt liv, men krever belte for stramming og har ikke avtagbare bein. Selv om den kan føles litt tung for sommerbruk puster den veldig godt, i og med at den ikke har membran. Synes Vidda er en super allrounder. Er kanskje ikke best på noe (slitestyrke kanskje?), men bra til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme er at Fjellreven har bytta ut alle de gamle modellene sine med "Pro" modeller, som er lave i livet, men som kanskje noen synes ser tøffere ut eller noe...

Ikke spør meg.., jeg forstår ikke hva de har tenkt når de har tatt dette valget. Mye dårligere passform IMO. Tror ikke man kan få tak i gode, gamle Greenland lenger engang. Når er det Greenland "pro".  

 

Forstår Trådstarter veldig godt. Høy i livet er noe av det første jeg ser etter i en tur-bukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til denne trenden, og synes det er litt synd. Frykter at disse buksene forsvinner fra sortimentet. Spesielt når buksene ikke har noe stretch er det veldig greit at de er høyere i livet. fjellrevenshop.no har både greenland og vidda i normal utgave, men prisen er litt stiv kanskje. Kommer jeg over Vidda på salg et sted kommer jeg til å kjøpe en for å ha i reserve. Da er jeg sikra i 15-20 år regner jeg med ;)

 

Det dumme er at Fjellreven har bytta ut alle de gamle modellene sine med "Pro" modeller, som er lave i livet, men som kanskje noen synes ser tøffere ut eller noe...

Ikke spør meg.., jeg forstår ikke hva de har tenkt når de har tatt dette valget. Mye dårligere passform IMO. Tror ikke man kan få tak i gode, gamle Greenland lenger engang. Når er det Greenland "pro".  

 

Forstår Trådstarter veldig godt. Høy i livet er noe av det første jeg ser etter i en tur-bukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at noen steder har disse på lager fortsatt, men frykter at dette er restlager og at produksjonen har stoppet.

Forrige gang jeg var på fjellrevens svenske hjemmeside og så igjennom katalogen, så det ut som alle disse produktene var borte fra sortimentet.

Eneste jeg kunne se som fortsatt hadde høyt liv var Iceland buksa, som også har rå-lengde.

Trenger ikke rålengde selv, og er avhengig av innstramming rundt ankel, så hvis jeg skulle kjøpt denne måtte jeg sydd inn dette selv. 

 

Kommer ikke til å bruke en krone på "pro" modellene.

Jeg har derimot to stk. av denne: http://www.xxl.no/jakt/jakt-og-turklar/bukser/mackenzie-hunter-villmarksbukse/p/1083664_1_style

Den kosta 199 når jeg kjøpte den. Nokså lik Vidda/greenland i funksjonalitet, samme stoff og slitestyrken/konstruksjonen virker veldig bra. 

Den er ikke veldig høy i livet (ikke veldig lav heller), men den koster iallefall ikke over tusenlappen, som Fjellrevens bukser oftest gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også TNF Paramount bukser de er behagelige å gå med, jeg bruker de også til generellt sommerbruk når jeg trenger en bukse som har zip off.

I helgen som var hadde XXL de på helgetilbud til 449,- så jeg kjøpte en til. Dette var imidlertid Paramount Peak II (en ny modell), har foreløpig kun prøvd de på, passformen er den samme, men på V2 modellen har de gjørt om lommeløsningene, frontlommene er 'opp og ned' slik at ting kanskje ikke faller så lett ut, men det er ikke behagelig å ha hendene i lomma lenger. Cargolommene har også bare åpning med borrelås på en side av klaffen. I tillegg er spenna på beltet blitt av hektetypen ikke trykk inn og press på midten for å løsne som de gamle.

Altså Paramount Peak II synes jeg foreløpig ikke er like bra som den første modellen..

Så se om du finner første utgave. Har selvsagt ikke erfaring med damemodellen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må strammingen være integrert i buksa, eller er belte greit å bruke? Fjellreven Vidda (ikke Pro-versjonen) har høyt liv, men krever belte for stramming og har ikke avtagbare bein. Selv om den kan føles litt tung for sommerbruk puster den veldig godt, i og med at den ikke har membran. Synes Vidda er en super allrounder. Er kanskje ikke best på noe (slitestyrke kanskje?), men bra til det meste.

Liker ikke belte, for det blir så klamt, og så kommer det ofte i konflikt med beltet på sekken. Derfor foretrekker jeg annen stramming. Liker avtagbare bein for å slippe å bruke tid på å skifte på tur, og så blir det enda litt mindre å bære på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også TNF Paramount bukser de er behagelige å gå med, jeg bruker de også til generellt sommerbruk når jeg trenger en bukse som har zip off.

I helgen som var hadde XXL de på helgetilbud til 449,- så jeg kjøpte en til. Dette var imidlertid Paramount Peak II (en ny modell), har foreløpig kun prøvd de på, passformen er den samme, men på V2 modellen har de gjørt om lommeløsningene, frontlommene er 'opp og ned' slik at ting kanskje ikke faller så lett ut, men det er ikke behagelig å ha hendene i lomma lenger. Cargolommene har også bare åpning med borrelås på en side av klaffen. I tillegg er spenna på beltet blitt av hektetypen ikke trykk inn og press på midten for å løsne som de gamle.

Altså Paramount Peak II synes jeg foreløpig ikke er like bra som den første modellen..

Så se om du finner første utgave. Har selvsagt ikke erfaring med damemodellen..

Ser xxl bare har herremodellen, og det er egentlig ikke noe problem- men jeg ser størrelsene starter på M så spørs om de passer. Finner sikkert på nett i riktig størrelse men greit å ha mulighet til å prøve modellen. Hadde tidligere en hagløfs med slik spenne, det var ikke vellykka på den ihvertfall. Jeg får stikke å prøve, klatre litt over prøverommene og greier for å sjekke om den fungerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også TNF Paramount bukser de er behagelige å gå med, jeg bruker de også til generellt sommerbruk når jeg trenger en bukse som har zip off.

I helgen som var hadde XXL de på helgetilbud til 449,- så jeg kjøpte en til. Dette var imidlertid Paramount Peak II (en ny modell), har foreløpig kun prøvd de på, passformen er den samme, men på V2 modellen har de gjørt om lommeløsningene, frontlommene er 'opp og ned' slik at ting kanskje ikke faller så lett ut, men det er ikke behagelig å ha hendene i lomma lenger. Cargolommene har også bare åpning med borrelås på en side av klaffen. I tillegg er spenna på beltet blitt av hektetypen ikke trykk inn og press på midten for å løsne som de gamle.

Altså Paramount Peak II synes jeg foreløpig ikke er like bra som den første modellen..

Så se om du finner første utgave. Har selvsagt ikke erfaring med damemodellen..

Den buksa viste seg å være vanskelig å få tak i du!

De har kun igjen herremodellen i M og oppover på xxl, og den var aaaaaltfor stor. 

Likte den ellers, og finner str S på nett, men M var så stor at jeg tror str under blir for stor også. Damemodellen finner jeg ikke noen plass unntatt på ebay, og har ikke lyst til å kjøpe der når jeg ikke har prøvd buksa. 

Noen som har forslag på hvor jeg finner den? Har vært på fjellsport.no, sportamore, amazon og north face butikken i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den buksa viste seg å være vanskelig å få tak i du!

Noen som har forslag på hvor jeg finner den? 

 

Den buksa viste seg å være vanskelig å få tak i du!

De har kun igjen herremodellen i M og oppover på xxl, og den var aaaaaltfor stor. 

Likte den ellers, og finner str S på nett, men M var så stor at jeg tror str under blir for stor også. Damemodellen finner jeg ikke noen plass unntatt på ebay, og har ikke lyst til å kjøpe der når jeg ikke har prøvd buksa. 

Noen som har forslag på hvor jeg finner den? Har vært på fjellsport.no, sportamore, amazon og north face butikken i Oslo.

Jeg drar till London idag. Ser at også Ellis Brigham kjører den på salg nå så jeg vil prøve å finne meg et par før de gamle er utslitt. Send meg en PM dersom du vil ha med en bukse.

TNF leverer i short, regular og long leg. Noe også mange andre leverandører gjør. I Norge blir vi dessverre ofte avspist kun med et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.