Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt på Haukeli


Gullkalven

Anbefalte innlegg

Er en helt fersk rype jeger , og lurer på om noen veit om gode jakt områder på haukeli (rundt om kring haukeli sæter)

Hvor får jeg jakt kort og hvor får jeg ryper :-) . Reiser ut 26 oktober hvordan er det å jakte på haukeli på den tiden av året?? Tar gjerne i mot gode råd å vink da dette blir jomfru turen``!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, du får jaktkort på Haukeliseter, koster 150,- uten hund. De starter salget av kort kvelden før kl 20.00, men jeg tror ikke det skal være noe problem å få tak i kort om du kommer samme dagen som du skal jakte. Jeg var i traktene 1. oktober og hadde ca 60 "spots" av ryper, dvs at det sikkert var de samme jeg såg flere ganger. Deriblant en flokk på ca 20 stk. De fleste lettet på langt hold, men vi fikk skutt 2 stk. Så det er rype i området. Hørte også en del skudd fra andre jegere, noe som tyder på at det er litt rype. Vi jaktet i område nr 3.

Det er også mulig å få kjøpt jaktkort på Botn skysstasjon tror jeg, og på arbuvollen (kiosken ved hydro hyttene)

Skitt jakt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.