Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppturer i juni med utgangspunkt fra Bergen


Sensei

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært på så mange toppturer på vårparten (eller sommeren) og er derfor ikke så godt kjent med hvor jeg bør dra. Har i år vært en tur i Jordalen for en ukes tid siden og Brandsetdalen i begynnelsen av denne uken. I Jordalen var det ålreit med muligheter og snø nesten helt til veien, men det er jo et bra stykke å kjøre dit. I Brandsetdalen var det et godt stykke fra veien opp til snøen, og det stjeler jo også en del tid.

 

Finnes det fine områder som er nærmere Bergen hvor man kommer helt opp til snøen? Jeg har boken "Toppturar i Vossafjell", men den har jo ikke informasjon om snøforholdene nå. Utsikten fra siste tur tilsier derimot at Raundalen kan være et bra utgangspunkt. Ellers antar jeg at det er en del muligheter opp mot Vikafjellet, f.eks. med utgangspunkt i Same-campen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale Melderskin på 1400+ med start fra Rosendal. Gikk opp på seinsommeren for noen år siden, var såvidt blitt snøfritt nær toppen. Flott tur! Flott topp! Masse utsikt! post-4078-1401294714,48_thumb.jpg post-4078-1401294731,7674_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.