Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt på Rondeslottet


JohnnyPhive

Anbefalte innlegg

Hei Fellow Wanderers :-)

 

Jeg tenker meg en tur til Rondane i midt Juni, og lurer på om det er noen som har erfaring med å telte på Rondeslottet, evt. Vinjeronden? Tenker å ta turern via Storronden og over bandettil Vinjeronden og Slottet, med Telting der for å spare en dag med vandring. (Trenger beina til sykkelarrangement) Lar det seg gjøre.Har aldri vært på Rondeslottet før, så gleder meg stort.

 

Takker for alle forslag og også gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har været på Rondeslottet og Vinjeronden i august, men har ingen erfaring med at telte dér. Vil gætte på, at der er sne midt i juni. Der findes rester af en mur af steen, som sikkert kan bruges til at beskytte lidt for vind. Foto fra toppen af Rondeslottet vedlagt.

post-675-0-64238700-1401117555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også som Larsdx, at en basecamp i Langglubdalen lyder som et godt udgangspunkt. Så behøver du ikke at have telt og så meget mad med op og på kortet synes det at være fint at gå op fra Langglubdalen til Storronden og så gå ned fra toppen af Slottet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og forslag. Planen var å sykle fra spranget når jeg ankommer fra Oslo, og så gå opp til Slottet. Og så retur via Storronden neste dag. Litt også for å få solnedgangen på toppen. Og morgenrøden Neste dag :-) Men har kikket litt på bilder og ser at litt nede for toppen mot Vinjeronden kan det være litt lė. Eller lyver kanskje bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lidt usikker på sneforholdene nu, men der kan måske laves læ med sne eller hule. Men om du har check på en vejrudsigt, og undgår uvejr, så er det helt sikkert muligt at finde en rimelig sikker plads deroppe. En mere beskyttet plads uden mulige udsigter er nede i Rondholet.

 

Vedlægger et foto mere - tror, at det er fra ca. Vinjeronden og mod toppen. Begge er fra august 2005.

 

 

post-675-0-82545200-1401129886_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at det ikke er en lang tur opp til Rondeslottet. Er været OK og du i normal form klarer du å gå Storronden, Vinjeronden og Rondeslottet på en dag. 

Det er nok mulig å finne teltplass på toppene, men vær klar over at det er veldig steinete, med løs skiferstein overalt på toppen. Om det ligger hard snø der fortsatt blir det litt enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde fra leiren min i Langglupdalen 09.06.2012 med Rondeslottet i bakgrunnen til høyre. Jeg gikk Rondeslottet, Vinjeronden og Storronden på samme dag. Slo leir i Illmanndalen etterpå.

post-5882-0-06363700-1401133964_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Larsdx.
Skal du være med på et sykkelarrangement er du sprek nok til å ta de toppene på en tur.
Jeg er mer eller mindre utrent, og gikk fra Dørålsseter, over alle toppene og gikk deretter ut til Spranget. Sliten var jeg, men du verden hva en ekstra dose vilje utgjør :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at det ikke er en lang tur opp til Rondeslottet. Er været OK og du i normal form klarer du å gå Storronden, Vinjeronden og Rondeslottet på en dag. 

Enig. Jeg er i middels form og gikk de tre på en dag. Er du i god form greier du et par til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.