Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunpose og hund


mila

Anbefalte innlegg

Går dette sammen, eller vil det være stor risiko for at hundeklørne før eller siden lager hull i posen? Hunden er lydig og ganske rolig i teltet. Har lyst å bytte ut billigposen min i en kvalitetspose etterhvert.

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker dunpose både sommer og vinter, og har gjort det i årevis. Har store polarhunder inni teltet, og jeg har aldri hatt noen problemer.

 

Eneste utfordringen du får er at de legger seg oppå posen hvis de får sjanse (deilig og myk). Så når jeg tar inn bikkja dytte jeg posen sammen i en haug fram til jeg legger meg.

Kan anbefale dunsovepose hvis du bare har råd til det. Fantastisk sovekomfort og lite volum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Da kommer en dunpose temmelig høyt på prioriteringslista mi. Finnlappen min kroer seg også gjerne sammen oppå den posen jeg har nå, hun kommer til å bli helt yr når hun får dunpose. :) Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke hatt noe problem med hund og dunpose. Yttertrekket på posen er vanntett så posen er like fin selvom hundene har ligget oppå den. Mer "bekymra" for underlaget. Hadde med en smågal hund engang som laget hull i underlaget. Det ble en kald natt. Men det jeg har nå virker mer robust og hunden min oppfører seg fint i teltet så det er heller ikke noe problem. Tror nok ikke du våkner med dun i hele teltet med mindre det har klikka for hunden i løpet av natta ;) Jeg tar det ihvertfall som en selvfølge at soveposen skal tåle å bli tråkket på av hund :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ville passe på er at man ikke klipper klør rett før man drar på tur. Ta de et par dager i forveien så de blir litt slitt. Da er ikke kantene så skarpe.

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to store hunder inni teltet og dunpose på sommern. Har aldri opplevd at det blir skader på posen. Jeg klipper alltid klør rett før tur, men vi har jo gått en stund før teltet kommer opp da, og da er ikke kantene på klørne så skarpe lenger (og hundene er rolige i teltet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt flott med både dunpose og oppblåsbart, her i gården. Posen har jeg aldri tenkt over at kan være ett problem. På det oppblåsbare pleier jeg å legge fjellduk eller jakke over, der bikkja trør inn i teltet. Ellers ingen forhåndsregler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.