Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til dagstur førstkommend lørdag i Jotunheimen?


Trond Erik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette blir min første post siden 2009 (!).

 

Uansett, jeg får besøk av en venn fra Nederland. Vi skal ,øtes på Otta nå på fredag, overnatte et sted, og så ta oss en dagstur på lørdag. Jeg innser nå at det meste (alle?) av betjente tursthytter ikke har åpnet ennå. Kan dere foreslå et overnattingssted og en tur (helst en fin topptur) som lar seg gjennomføre så tidlig på sesongen?

 

PS: Nyyydelig layout og generel overhaling av forumet. Godt jobba! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som samtlige betjente turisthytter er stengt denne helga (Gjendesheim, Krossbu, Leirvassbu, Spiterstulen og Juvasshytta). Bessheim og (formodentlig) Turtagrø er åpne, men vet ikke om Besseggen er grei å gå så tidlig i år eller om det er egnete toppturer i Turtagrø-området så tidlig.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valdresflya vandrehjem er åpent, later det til. Besøk det mens du kan.

 

Det er nemlig solgt, og det skal selvsagt bygges schvært og fancy:

 

http://valdresflye1389.no/

 

Fra vandrehjemmet er det en relativt enkel tur opp på Rasletind på 2100 meter, med mulighet for å gå på Mugna og Munken.

 

Obs! Det er ikke merka sti her, og langt fra så tilrettelagt og trafikkert som Besseggen.

 

Ser førøvrig av webkameraet at det er 2 meter snø der oppe, kanskje ikke skitur du var ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutshøe så relativt bart ut forrige gang jeg var oppe på Flye. Da kan du jo overnatte på Vandrerhjemmet og kjøre ned til Vargbakken og gå den. Var en tur inne i Leirdalen i helga, og her så det ut som om det var lite snø opp mot Dumhøe, men tråkking i snø er noe det er vanskelig å komme utenom på denne tiden av året i Jotunheimen. Tar dere med ski er jo turmulighetene ubegrensede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.