Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett sovepose.


Anbefalte innlegg

Driver og vurdere og ha meg ein sovepose. Har eit busjett på ca 2000. Den bør være lettast mulig og tåle litt under 0.  Har vinterpose så er ikje de eg ser etter. Men den blir brukt vår høst i lavlandet og i høgfjelle på sommaren.

Har set på 2 noen som har erfaring med dei. Eg er 177 og ca 90 kg.

Eller er det andre og se på også.

 

Ajungilak Lahar spring til 1999 på Fjelsport.

 

Mammut Alpine UL-3 Seasong til 2100 på Fjelsport.

 

Fik ikje lagt link fra sia deiras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller ja takk begge deler. Veit det er vanskeligt men ville bere lufte det litt. Før eg kjøper. Det er jo så masse og velge imelom. Har Lom soveposen men syns den er litt kald. Så har andre andre alternativ så bere kom med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cumulus lager gode og lette soverposer uten at de koster altfor mye. Kjøpte selv en Quilt 150 derfor og testet den for første gang nå i helgen. Den er oppgitt til 4 grader komfort, men jeg var ihvertfall god og varm begge nettene. 

 

http://sleepingbags-cumulus.eu

 

Vil du ha slitesterkt og relativ lett kan du spesialbestille en fra Roberts med Pertex Microlight. Det er det sterkeste av Pertex stoffene som blir brukt til soveposer. Men normalt sett så utsetter man jo ikke soveposen for så mye slitasje heller da.

 

http://www.roberts.pl

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt i dette segmentet er Marmot Helium, -9-pose. Veier og pakker "ingenting", men glidelåsen kunne med fordel vært lengre, er bare 3/4. Dun. Budsjettet ditt sprekker, men kjøp på eBay....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er ikke ekstremt mye for pengene. Så som så med fill poweren på dunene, ikke noe særlig imponerende vekt og muligens litt for lite pustene materiale? Selv synes jeg også den er i overkant varm til å kunne brukes om sommeren, men det er jo en smakssak. Vinterposen min kan jeg bruke opp til 8* C hvis jeg må, så sommerposen min har ikke mer enn en komforttemperatur på 2-3 plussgrader. Det gjør dog igjen at jeg kunne få den med 850+ fillpower og under 700 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne kan vera noko for deg http://www.campsaver.com/sb-35-800-fill-dridown-sleeping-bag under 200 dollar og 700gram temperaturgrense LIM 0 grader og den er vasstett i hode og fotende.Eller samme posen SB 20 med litt meir dun ned til  -7 og vekt 920gram og kostar 40 dollar meir? Kelty er lite kjent i Norge ,men er kjent for å vera ok kvalitet til forholdsvis rimelige prisar. Dessverre er det no blitt restriksjonar på å sende mange merkenamn ut av USA,men Kelty har ikkje denne restriksjonen til Norge. Handlar du for minst 400 dollar er det fraktfritt, berre moms og fortollingsgebyr kjem i tillegg.  No skal ein ikkje legge for mykje vekt på 1 anmeldelse ,men her er i allefall ein omtale http://treelinebackpacker.com/2014/04/23/kelty-sb-35-sleeping-bag-review/

 

Når eg tenker på det så kunne eg faktisk tenkt meg sjølv ein slik lett Kelty SB 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger Helsport Sveabreen til 1599 på XXL (nettpris). Hylleprisen er 2766,- Dunpose på 1 kg med T-Lim = 0. Sier du fra om nettpris i avdelingen i butikken skrives en lapp ut til deg som du kan ta med til kassen for å få nettprisen.

 

Ifølge Helsport er det vannavvisende ytterstoff. Jeg er 189 cm og denne passer meg helt bra ved prøveligging i butikk. Akkurat kjøpt, så nå er det leting etter første og beste mulighet for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Funker det, altså, ost? Kjøpte en Bergans Super Light forrige uke, som viste seg å være megakald. Vurderer å benytte meg av fornøydgarantien til XXL, og da kan Helsporten være et godt alternativ.

 

Jeg har ikke fått prøvd den enda. Kjøpet var et resultat av lang tids leting, håper ikke jeg må vente like lenge på å prøve den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.