Gå til innhold
  • Bli medlem

Sts escapist tarp


Anbefalte innlegg

Har lenge lett etter en tarp å bruke som solskygge i sommer. Den må med andre ord være lett og passe stor. Har ikke funnet en før i dag som er lett og stor nok. (Cuben fiber utgår pga pris) Fant nå nettopp denne men klarer ikke å finne den i salg enda i norge...

Noen som vet om matchende produkt?

http://www.seatosummit.com/products/display/235

3x3 meter og 350 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke garantere at jeg har sett på alt nei men har sett de 3 du linker til og en 10 12 andre kanskje. Problemet er at alt skal være så forbaska komplisert :-) Trenger bare en kvadratisk eller rektangulær duk som veier minst mulig. Trenger nesten ikke tåle noe heller for hvis der er drittvær så trenger jeg den ikke :-) Utenom sommerstid har jeg fjellduken med meg som dobler som tarp hvis jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som om du har gjort leksa da :thumbsup:

 

Hvis den passer din bruk ser jeg ikke noe problem med den, den er i silnylon så da må du vel over på cuben eller unobtanium for å få den lettere (og det utgår jo som sagt på pris, dessuten er cuben litt gjennomsiktig så den funker kanskje ikke best som rent solskjerming).

 

Har aldri hatt problemer med å handle på nett fra utlandet de 15 årene jeg har gjort det, men du kan jo ha hatt andre erfaringer.

I følge denne siden http://www.seatosummit.com.au/company/contact/ er den norske SeaToSummit agenten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD er alternativet ja. Blir nok den for å få den til sesongen starter.

Liker å handle i norge av mange grunner. Angrerett og kjøpslov for eksempel. Den viktigste er dog at jeg vil ha eksisterende butikker i norge :-)

Problemet med sts duken er at den passer perfekt men at den ikke er tilgjengelig i norge enda. Må se om jeg lar prinsippene ligge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du allerede vet det, men den STS-tarpen ser ut til å ha en "catenary cut ridgeline", dvs. at hovedsømmen/ryggen er buet slik at den er enklere å få stram. Det er gode greier hvis du planlegger å bruke den i A-frame modus slik som på bildet, men kanskje ikke så bra hvis du vil ha maks fleksibilitet med tanke på ulike oppsett- da er en helt "flat" en best, feks de som Magasinet har. STS-tarpen ser ellers ut som et godt kjøp! Hadde ikke sett den før.

 

Et annet alternativ kan være en tarp fra OES:

http://www.outdoorequipmentsupplier.com/rectangular_tarps.php

 

Jeg har hatt en tarp til hengekøye fra ham som var av helt topp kvalitet.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! Det hadde jeg ikke sett... har dd ultralight også det mon tro? OES skal undersøkes. Slike spesialvarer som aldri kommer til å få norsk forhandler gjelder ikke innenlands prinsippet mitt for heller :-)

Virker som om jeg må ut på ny google runde for å lete etter flat tarp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.