Gå til innhold
  • Bli medlem

Dele opp 45 turer/spor som ligger i ei gdb-fil (garmin mapsource)


Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis man vil dele opp 45 turer/spor og lagre dem i 45 forskjellige gdb-filer så har ikke Mapsource noen snarveier. Det blir klipp, lim og lagre 45 ganger.

 

Du kan prøve å søke etter programmer som kan håndtere gpx-filer. Der kan det muligens være noe å finne, men det tar kanskje like lang tid som klipp og lim 45 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Oregon trives best med gpx. Dette er et standardformat som støttes av de fleste kartprogrammer som overfører data mellom pc og gps, mens gdb (Garmin Database) er et filformat som Garmin har laget. Sporlogger du har lagret som gdb må overføres til gps via Mapsource eller Basecamp, mens gpx kan legges direkte inn på gps.

 

Sporlogger og veipunkter som du finner på nettet, som f.eks. fra ut.no, er i gpx format. Jeg brukte selv gdbformatet den tiden jeg brukte Mapsource og 60CSx, mens nå har jeg en 62s og holder derfor på med å gjøre meg kjent med Basecamp. Her lagrer jeg sporloggene som gpxfiler.

 

For å si det litt enklere: gdb er litt sært, mens gpx er universelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.