Gå til innhold
  • Bli medlem

Åpent kjøp/100 % fornøyd garanti (XXL)


Abnorm

Anbefalte innlegg

uendelig skrev (9 minutter siden):


Hvor nøye er XXL med at varen returneres i originalemballasje når man vil bytte inn et brukt produkt? Jeg har et par fjellsko jeg har tenkt å bytte inn. Kjøpt nylig (på nett), og gått 1 bitteliten tur med hittil. 

 

Sko får du ikke bytte uten original emabalasje, det sier de dersom du velger å la butikken kaste embalasjen ved kjøp.
(Men det skader ikke å spørre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
uendelig skrev (49 minutter siden):


Hvor nøye er XXL med at varen returneres i originalemballasje når man vil bytte inn et brukt produkt? Jeg har et par fjellsko jeg har tenkt å bytte inn. Kjøpt nylig (på nett), og gått 1 bitteliten tur med hittil. 

 

Tror nok det går bra.

XXL tar å skriver ett reklamasjonskrav til leverandør med «defekt sko», får refundert utgiftene sine, og stikker en kniv gjennom skoen før den går i restavfallet. Evt. noen andre får skoen.

Så det koster ikke XXL en krone å ha denne garantien. Det var ihvertfall sånn det ble praktisert sist jeg ble fortalt om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, JorgenKn said:

Skoene kastes ikke. Enten selges de videre til rimelig pris, eller så gies til bort til veldedighet. 

Ja, men jeg tror det kan variere fra butikk til butikk. Min lokale xxl selger pent brukte innbyttesko til halv pris, de har tidvis mange par sko i den bingen. Kun sko som er så stygge/slitte at de ikke regner med å få dem solgt, blir kastet. Systemet blir utnyttet, noen kjøper sko rett før de skal på langtur, og kommer tilbake rett før bytteretten går ut, og får et nytt par.
Jeg har byttet brukte sko på den måten, de trengte ikke emballasje, men selvsagt kvittering.
Skal du bytte ubrukte sko som xxl kan selge som nye, må du ha emballasje, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (På 28.5.2020 den 15.08):

Tror nok det går bra.

XXL tar å skriver ett reklamasjonskrav til leverandør med «defekt sko», får refundert utgiftene sine, og stikker en kniv gjennom skoen før den går i restavfallet. Evt. noen andre får skoen.

Så det koster ikke XXL en krone å ha denne garantien. Det var ihvertfall sånn det ble praktisert sist jeg ble fortalt om dette.


Stemmer at man ikke trenger originalemballasje. Jeg returnerte skoene (kjøpt på nett) i en fysisk butikk, og fikk da en tilgodelapp. For denne og et mellomlegg kjøpte jeg et par Crispi Besseggen. Selgeren sa at dette var herremodellen. Da jeg kom ut av butikken, ved stengetid, oppdaget jeg at det var damemodell. Jeg gikk inn igjen -- den ene kassa var fortsatt bemannet -- og fikk da ikke returnert disse skoene pga at det var etter stengetid. Men fikk beskjed om at de kan returneres, og at jeg i så fall vil få hele beløpet (2500 kr) tilbake, og slipper å bytte dem inn i nye sko. Jeg har nå bestilt meg et par Crispi Valdres Unisex fra Intersport, for kr 2000. Hvis disse ikke faller i smak, tar jeg mine eldgamle og utslitte Crispi Besseggensko med meg til den lokale skomakeren. 

Det er mye underlig service hos XXL for tiden. De bruker gjerne en ukes tid på å besvare mail, og i den lokale fysiske butikken opplever jeg å henvises til forskjellige avdelinger på kryss og tvers i butikken, hvor den ene avdelingen henviser til den neste, og det er litt syvendefar i huset-opplegg. Det er få kunder der, og selgerne som er på jobb har tilsynelatende ikke mye peiling på hva de driver med. 

Og når jeg først er inne på temaet dårlige og shabby butikker på Hedmarken, vil jeg også fraråde folk å handle hos Biltema på Hamar. Mer surrete butikk skal man lete lenge etter. Men nok om det. 



 

Endret av uendelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.