Gå til innhold
  • Bli medlem

hvordan komme seg fra oslo S til østmarka med kollektiv?


Anbefalte innlegg

Annonse

Som Larsdx ovenfor så tar t-banen deg opp til østmarka.

Om du tar Bane 3 - Mortensrud, så kan du hoppe av på alle stoppene fom Ulsrud og mer eller mindre labbe rett ut i marka.

Stoppene Bogerud eller Skullerud ligger nærmest skoggrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta  t-banen til skullerud. da har du 300meter til skogen

ellers går det buss dit også .

Men Skullerud, rustad saga  evnt  buss 501 Enebakk til Sandbakken så kommer du langt. 501 bussen kjører gjennom øst- og sør marka.

Om du har lyst å krysse Østmarka - ta buss til Enebakk - flateby eller Kirkebygen - og kryss over skogen - minst 1-2 dagers marsj avhengig av hvor mye fiske... .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor i Østmarka du skal. Du kan for eksempel ta bane til Furuset, Oppsal eller Mortensrud eller buss til Enebakk eller Rælingen..

Ville gått av på Haugerud i stedet for Furuset (Banen til Ellingsrud). Eventuelt til Trosterud for å gå inn ved Lutvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått av på Haugerud i stedet for Furuset (Banen til Ellingsrud). Eventuelt til Trosterud for å gå inn ved Lutvann.

Det kommer helt an på hvor i marka man skal. Man kan gå av på Tveita, Haugerud, Trosterud, Lindeberg, Furuset og Ellingsrudåsen. Jeg har brukt alle disse t-banestoppene for å komme meg til eller fra Østmarka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor i marka man skal. Man kan gå av på Tveita, Haugerud, Trosterud, Lindeberg, Furuset og Ellingsrudåsen. Jeg har brukt alle disse t-banestoppene for å komme meg til eller fra Østmarka. 

Enig i det, men som tips til en som ikke vet tror jeg mitt svar er best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsdx... Trodde du anbefalte Furuset, jeg...

Hvis du er ukjent, og starter fra Ellingsrud har du mange muligheter til å gå feil... Plutselig er du på Lindeberg i stedet for Mariholtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsdx... Trodde du anbefalte Furuset, jeg...

Hvis du er ukjent, og starter fra Ellingsrud har du mange muligheter til å gå feil... Plutselig er du på Lindeberg i stedet for Mariholtet.

Furusetbanen. Eller Mortensrudbanen. Mulig å gå feil uansett. Men fra Ellingsrud er det kanskje kortest vei av alle tbanestopoeme i marka ?) og dessuten kommer man raskt inn til områder jeg synes er ganske fine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.