Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor godt er kartet som følger med Garmin eTrex 20?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å kjøpe en billig GPS for bruk i skog og mark, og Garmin eTrex 20 ser ut som et godt eksempel. Men hvor brukbart er det karter som følger med? Jeg ser at det selges høyoppløste kart for flere tusen kroner, men det er ikke aktuelt. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Er 1:50000 godt nok for navigasjon på 2-3 dagers turer? :)

 

Ja, det er det, men kartene på frikart mangler endel bekker og vann i enkelte områder så du må bruke de aktivt sammen med papirkart.

 

Kjøper du Topo Premium kartene så får du også bare 1:50000 detaljering i mange områder da ikke hele Norge er kartlagt mer nøyaktig enn dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kartet som følger med er ikke brukbart til navigasjon, men du kan laste ned gratis kart fra frikart.no. Disse er enkle å installere og du får 1:50000 kart for hele Norge (og andre land).

 

Kan kortet bruges til Garmin Etrex 10 og BaceCamp (på PC) ..??

 

Linket til Frikart.no, fungerer ganske fint, - har kun hentet og brugt kortet til BaceCamp, og det virker.

Kort over Norge er ikke opdateret med DNT-ruter, - endnu..

OG......har sponsoreret 10 EURO, - med stor tak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et års tid siden undersøgte jeg lidt om typografiske kort, og her var bl.a. lidt om Garmin, som jo på et tidspunkt blev købt af Nokia.

 

http://www.fjellforum.no/topic/28423-kvalitet-af-topografiske-kort-over-norge/

 

Der er bl.a. eksempler på kort fra frikort.no, som er tilsvarende jeg fik ind (gratis) på min Nokia telefon. Men som Oddbjørn fortæller, så er de ikke godt nok til navigation. Men som sekundært middel er det fint, og du kan på den måde få et bud på, hvor du er. Det er min erfaring fra brug i tåge i august på Hallingsskarvet. Lige nu stoler jeg ikke nok på elektronik til at anvende det som primært navigationsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.