Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Tarp UL - 10 eller 20?


Daff

Anbefalte innlegg

Hei,

 

bestilte meg en Hilleberg Tarp 20UL når Fjellsport hadde bursdag, men er nå blitt litt usikker på om det blir for stort til vanlig bruk. Årsaken til at jeg bestilte 20UL var å ha en tarp som også fungerte til familie- og vennebruk i tillegg til å ha en tarp når jeg var på tur alene.

 

Er det andre som har en 20 og angrer på størrelsen? Kan se for meg at når jeg er alene så kan den bli unødvendig kronglete å sette opp etc i tillegg til ekstra plass/vekt? Eller vil den fungere fint og at man på turer med større selskap får bonusen med å ha en tarp til alle?

 

En av hver vet jeg ikke om sjefen i heimen anser som et godt nok argument.

 

 

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

bestilte meg en Hilleberg Tarp 20UL når Fjellsport hadde bursdag, men er nå blitt litt usikker på om det blir for stort til vanlig bruk. Årsaken til at jeg bestilte 20UL var å ha en tarp som også fungerte til familie- og vennebruk i tillegg til å ha en tarp når jeg var på tur alene.

 

Er det andre som har en 20 og angrer på størrelsen? Kan se for meg at når jeg er alene så kan den bli unødvendig kronglete å sette opp etc i tillegg til ekstra plass/vekt? Eller vil den fungere fint og at man på turer med større selskap får bonusen med å ha en tarp til alle?

 

En av hver vet jeg ikke om sjefen i heimen anser som et godt nok argument.

 

 

Andreas

Hei

 

Jeg har 20, og jeg kunne definitivt ønske meg 10 til mitt bruk da jeg stort sett drar alene på tur med hunden. Jeg setter stort sett tarp opp som gapahuk og det er litt mer styr enn nødvendig med en så stor tarp spør du meg. At den vil være fordelaktig og i så måte en bonus for hele familien er vel dog riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ha begge deler for å bli fornøyd ;) For bruk alene kan man klare seg med en veldig liten tarp.

Min Warbonnet Superfly er 3.05 x 3.35 meter, og stor nok for 2 satt opp som telt. Som gapahuk får jeg plass til en til, kanskje to.

Så spørsmålet er jo da, hvor mange ganger vil du ha behov for den store plassen UL20 gir deg? Er det greit i forhold til hvor ofte du drar alene eller med en eller to andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 10'ern og tenkte at den sikkert ble for liten, men den har mer enn god nok plass til både meg og hunden og alt mikkmakket vi klarer å ta med oss på tur. Får grei plass til en stykk turfølge også. Skal jeg ha flere med på tur så må jeg nok oppgradere til 20. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi også har en Hillebergtarp, heg tror den minste. Den er som vanlig stor nok. Men heg har opplevd at snøen kom inn under den. Da hadde det kanskje vært greit med en større tarp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi også har en Hillebergtarp, heg tror den minste. Den er som vanlig stor nok. Men heg har opplevd at snøen kom inn under den. Da hadde det kanskje vært greit med en større tarp.

Du gjør ikke dette noe lettere Lindap! :) Så den lille er stor nok helt til den ikke er det? :) 

 

Er 10`ern jeg har sirklet eg inn på da jeg er ganske sikker på at 20 blir alt for stort til mitt bruk. Skulle ønske den var lettere. Noen som har forslag der da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en XP-10 som jeg bruker til bikkja og meg selv. God plass! Noen ganger er også en av ungene med når jeg er på tur og selv da klarer vi oss fint med den  :yes:

10`ern er helt klart nok for 1-2 personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør ikke dette noe lettere Lindap! :) Så den lille er stor nok helt til den ikke er det? :)

Er 10`ern jeg har sirklet eg inn på da jeg er ganske sikker på at 20 blir alt for stort til mitt bruk. Skulle ønske den var lettere. Noen som har forslag der da?

Det snødde og blåste og vi lå med 2 stykker. Vinden snudde om natten og stod da rett på den høyere delen. Først da snøen lå tykt på tarpen, hang duken lavt og gikk det greit. Om morgenen var vi så dumme å sparke snøen vekk, søik at det bli høyere under taket. Da snødde det inn. Det hadde ikke skjedd om vinden hadde stått på siden der duken var lav. Håper det var forklarende.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger. Har besluttet å beholde 20, og heller kjøpe meg 10 om litt. Bestiller jeg samme farge så får vi satse på at sjefen ikke merker at det er to stykk i boden ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger. Har besluttet å beholde 20, og heller kjøpe meg 10 om litt. Bestiller jeg samme farge så får vi satse på at sjefen ikke merker at det er to stykk i boden ;)

 

 

Ser at Fjellsport kjører tilbud på 10-tarp fra Hilleberg ... Og tar en duk i en annen farge, og be sjefen ut på en romantisk piknik ! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.