Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Noen som kan tipse om rimeleg, lett, lite og godt liggeunderlag til voksen, og lett underlag til barn?

Lurer også på om noen har erfaring av bruk av dobbel liggeunderlag evt større til bruk i 4 mannstelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KOmmer litt an på bakken du skal ligge på.

Bruker jeg skumunderlag Ajungilak EVA Comfort så sover jeg fint når telt er slått opp over lyng men ikke hvis det er på hard bakke.

Primært foretrekker jeg Exped Synmat UL7. Lett, pakker litt og godt å ligge på. Koster jo noen kroner men er klart verdt det. Ikke like godt egnet å sitte på ute ved bål som skumunderlag.  Har derfor med et 100gr underlag fra Jysk til utebruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped SynMat UL 7 M liggeunderlag. 

Kjøpte jeg, var utrolig behagelig..... HELT til det sa pop-popp-pop. Så lå en på en stor rund ball..

Sømmene mellom kammer-ene røyk, var absolutt ikke ligg-bar etterpå. Betalte nesten 1200,- kr. Mest bortkasta penger jeg har brukt...

Gadd aldri å reklamere på skiten, gikk rett i søppla!

Har Bamse Extreme, de holder. Men komforten er ikke helt på topp, Da er en hammock best ;-)

 

Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped SynMat UL 7 M liggeunderlag. 

Kjøpte jeg, var utrolig behagelig..... HELT til det sa pop-popp-pop. Så lå en på en stor rund ball..

Sømmene mellom kammer-ene røyk, var absolutt ikke ligg-bar etterpå. Betalte nesten 1200,- kr. Mest bortkasta penger jeg har brukt...

Gadd aldri å reklamere på skiten, gikk rett i søppla!

Har Bamse Extreme, de holder. Men komforten er ikke helt på topp, Da er en hammock best ;-)

 

Åge

 

 

Opplevde det med en downmat og da fikk jeg ny uten spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped SynMat UL 7 M liggeunderlag.

Kjøpte jeg, var utrolig behagelig..... HELT til det sa pop-popp-pop. Så lå en på en stor rund ball..

Sømmene mellom kammer-ene røyk, var absolutt ikke ligg-bar etterpå. Betalte nesten 1200,- kr. Mest bortkasta penger jeg har brukt...

Gadd aldri å reklamere på skiten, gikk rett i søppla!

Har Bamse Extreme, de holder. Men komforten er ikke helt på topp, Da er en hammock best ;-)

Åge

Hvis du fortsatt har kvitteringen ville jeg sterkt anbefale å reklamere. Det høres ut som en typisk fabrikasjonsfeil. Du taper ihvertfall ikke noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped synmat er digg. Downmat er også populært. Men de jeg har snakket med som har hatt det klager på at dunen har en tendens til å klumpe seg sammen, og at R-verdien dermed blir ganske mye dårligere over tid. Jeg har dog ikke prøvd det.

 

Har selv Synmat UL 9 LW, i tilfelle en vintertur skulle melde seg. Kjøpte det i høst fra fjellsport.no, og det ble ikke så mye dyrere enn 7 LW grunnet tilbud og rabattkode. Jeg sov vanvittig mye bedre med dette en med et vanlig skum-underlag, men det er sikkert en tilvenningssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.. Hadde nok fått erstattet liggeunderlaget, hvis jeg hadde levert det inn. Men ble liggende i skapet etter turen, lå der en tid. Så endte det sine dager i søppla.. Værste jeg vet er å reklamere. Når et produkt koster såpass forventer en at det varer mer en 3 turer, som mitt gjorde. Sikkert en feil, får en håpe ellers hadde det hvert flere som hadde reklamert. Ikke alle som hater å reklamere.. Men det kostet meg 1200,- for ikke å reklamere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok å reklamere på produkt som ikkje held mål. Men sjølv om eg får nytt, ender dette ofte ubrukt i skapet ettersom eg ikkje stolar på det nye produktet. Og eit produkt eg ikkje stolar på, vert ikkje brukt, i alle fall ikkje på overnattingstur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped synmat er digg. Downmat er også populært. Men de jeg har snakket med som har hatt det klager på at dunen har en tendens til å klumpe seg sammen, og at R-verdien dermed blir ganske mye dårligere over tid. Jeg har dog ikke prøvd det.

Storage

Store your mat unrolled and with open valves in a dry, cool and dark place such as under your bed or the attic.

Riktig oppbevaring hjelper ofte på den slags problemer. Nå skal de sies at de lagres komprimert hos produsent og butikk, så det er jo litt døvt, men aldri for sent å starte riktig oppbevaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Biltema har billige "luftmadrasser". Så hvis det ikke skal bæres langt fra bil, kan dette være noe. De har to bredder, tror det er 0,9 m og 1,5 meters bredde. Fåes med både enkel pumpe og 12 V el. pumpe. Jeg kjøpe en slik (1,5 m) etter, at mine reinskinn gikk "dukken", på grunn av dårlig lagring. Jeg er godt fornøyd, men bruker det kun i lavvo camp, ved bilveg. 

 

Ellers bruker jeg mest et vanlig tynt liggeunderlag (cellegummi) sommerstid. I skogsområder, hender det jeg tar bryet med å legge noe under liggeunderlaget, eks. granbar. Men normalt ikke hvis bakken er jevn. Og et tykkere når det er frost i bakken. Hadde et som blåste seg opp selv på 80-tallet, men ga det bort på en tur i Fimmark da jeg var lite fornøyd. Dyrt var det den gang, men lå jeg på siden var hofta likevel nedpå bakken. Da kan jeg likegodt bruke vanlig cellegummi. Og det er greit for meg, selv om det er lite "demping" på kroppen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.