Gå til innhold
  • Bli medlem

Maling til stripsbygget kano?


josteink

Anbefalte innlegg

Annonse

Noe som stopper UV er viktig siden epoxy degraderes av UV stråler. Den gulner og blir svakere.

Jeg hadde gått for å lakke kanoen i stedet for å male. Da er det mye lettere å se skader og reparere de etterpå siden du ser treet gjennom glassfiberen. Jeg brukte trestjerners gulvlakk på min og det har fungert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget trebåt (kryssfiner) for noen år tilbake, brukte da Epifanes 2-komp Polyuretane (maling). Denne fungerte utmerket over og under vannlinjen. Denne ble da lagt oppå et lag med glassfiber. Jeg la den på med sprøyte, men skal gå helt fint med skumfordriver også. Epifanes har også klarlakk dersom du vil beholde trefargen. Skulle jeg gått på et nytt prosjekt så ville jeg uten å nøle valgt dette på nytt.

Forhandles av Westsystem (og muligens andre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.