Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Veslesmeden og Storsmeden i Rondane


atari

Anbefalte innlegg

Har planer om topptur til fots til Veslesmeden og Storsmeden i månedskiftet mai/jun. Sannsynligvis er det snø i skaret mellom de to toppene da så jeg vet ikke om det er forsvarlig å gå den ruten. Er det noen her som har gått dette skaret til fots når det er snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått/krøpet der i september med et tynt lag av is, det ville nok ikke kategoriseres som "forsvarlig", men snø burde være overkommelig. Eventuelt med stegjern?

Ja skal ha med stegjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ringte innehaver av Nedre Dørålseter nå og han trodde bommen nærmest hovedveien er åpen. Hvis ikke den er åpen har de nøkkel på gården som ligger nærmest. Bommen ca. 2km før Dørålseter er stengt.

 

EDIT: Karen ringte tilbake og det er enda en bom som er stengt. Den åpner 15. juni. Den er ca. midt mellom de to andre bommene, muligens litt nærmere hovedveien. Så det betyr at det er 7-8km å gå til Dørålseter.

 

Noen som vet hvor langt en kan kjøre på sørsiden av Rondane? På den veien som går til Rondvassbu.

Endret av atari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter to fantastiske dager i Rondane! De to Smedene samt Trolltinden ble besteget og jeg er endelig "ferdig" med Rondane. Skriver en mer fyldig rapport når jeg får kopiert og redigert bilder fra kamera.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.