Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakenpose som ikke hever komforttemperatur?


Anbefalte innlegg

Er ute etter en lakenpose som helst ikke trenger å heve komforttemperaturen noe. Den planlegges brukt inni sovepose kun av hygieniske grunner og for å beskytte soveposen. Skal også medbringes på en lang reise til bruk i mer eller mindre gufne hotellsenger i sør-øst-Asia. Med andre ord så er mine krav i denne rekkefølgen fra viktigst til minst viktig:

1. Størrelse

2. Vekt

3. Komfortabelt stoff å sove i

4. Pris

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Har du testet disse selv? At dette er kvalitet og at ikke farge ++ forsvinner med vask eller i posen. 

 

Litt skeptisk til disse prisene - er det da samme kvalitet som "kjente" merker?

 

Swiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har du testet disse selv? At dette er kvalitet og at ikke farge ++ forsvinner med vask eller i posen. 

 

Litt skeptisk til disse prisene - er det da samme kvalitet som "kjente" merker?

 

Swiss

 

Hvis man leser annonsen nøye:

 

"This model is made of an art silk fabric using high quality synthetic fibers so it has silk satiny for softness as well as synthetic fibers for durability."......

 

Dette er kunstsilke (syntetisk), noe som kanskje forklarer prisen.

 

Annonsen inneholder link til dette produktet  fra samme produsent, som skal være ekte silke, til en noe høyere pris. Men dog veldig billig.

 

Kan bekrefte at silke er utrolig digg å ligge i. Har både lakenpose og fullt sengesett i silke fra turistforeningen. Verdt pengene, for meg iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har du testet disse selv? At dette er kvalitet og at ikke farge ++ forsvinner med vask eller i posen. 

 

Litt skeptisk til disse prisene - er det da samme kvalitet som "kjente" merker?

 

Swiss

 

Tror jeg har rundt 15 slike poser. Ingenting å utsette på dem. Kommer aldri til å kjøpe "silkeposer" til 500,- stk. her i Norge igjen :-)

 

De jeg linket til er bra. Har prøvd noen poser fra en annen produsent en gang som jeg ikke var fornøyd med. De var laget til folk på 160 (jeg er 183 :D ) og jeg spjæret fotenden ganske raskt.

Syntmaterialet er veldig svalt og komfortabelt. Det slipper fuktigheten rett ut, og er kjempebillig. Om sommeren ligger jeg i disse også hjemme i senga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips. Nå har jeg først og fremst kjøpt meg en av de SUPERbillige som Martin Gjellestad linket til så får jeg se hvordan den er (jeg må ha 2 stk - en til kona og en til meg). Har tydeligvis forstått at silke er veien å gå. 

 

Forresten så leste jeg noe Lars Monsen skrev i en eller annen bok. Det var et tips angående å bruke en pose som stenger fuktigheten inne i lakenposen i forhold til å begrense fuktigheten i dunposen. Er det noe spesielle lakenposer han tenker på da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var et tips angående å bruke en pose som stenger fuktigheten inne i lakenposen i forhold til å begrense fuktigheten i dunposen. Er det noe spesielle lakenposer han tenker på da eller?

 

Plastikkpose eller med eit litt meir salgbart ord: dampsperrepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.