Gå til innhold
  • Bli medlem

Taktelt erfaringer? (til bil)


utemannen

Anbefalte innlegg

Annonse

Broren min har et Maggiolina taktelt til sin Gelendewagen. Han har bare gode ord og si om det, men koster jo deretter også. Jeg tenker jeg en gang skal få meg et med duk, noe alla et slikt et, http://www.pangaea-expeditions.com/images/productimages/eeziawn/LR3EeziAwn1200Flatiron.jpg

 

Er litt billigere enn "skiboksutgaven" til Maggiolina, men ikke like rask å slå opp. Ser fordelene av å kunne sveive opp teltet på 5 sek om det regner i det du skal ta det opp.Ettersom prisen taler for det og jeg føler de ser finere ut(om det teller som et argument) går jeg for et soft top, så fort kona sier seg enig i at vi trenger et telt til bilen. Noe jeg frykter ikke skjer med det første....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Eezi-Awn og ingen erfaring med andre typer. Godt fornøyd med det jeg har. Enkelt å sette opp og pakke sammen, men et boksetelt med sveiv er vel enda enklere.  Eezi-Awn har "flaps"/markiser som skydd over vinduer/dør. Det synes jeg er en viktig fordel når du skal entre teltet i regnvær. Mulig mitt telt blir til salgs før sommeren, hvis det ikke selges med turbilen jeg nå har lagt ut for salg

 

Bilde hentet fra Eezi-Awns hjemmeside:

 

 

post-13361-0-28089300-1399878774_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt et Maggiolina Air Top 'Black Storm' telt i 3-4 aar, og er meget godt fornoeyd. Har brukt det i alt utenom ekstremt vintervaer, og har ingenting aa utsette. I motsetning til de som er nevnt over har dette gassdempere, saa man bare gir det en dytt opp foran og bak, saa reiser det seg selv. 30 sek for aa slaa opp, og ca 1 minutt aa ta ned. Teltet er mye romsligere enn det ser ut fra utsiden, og jeg har med 193cm/100kg aldri hatt noen problemer. Heller ikke med selskap i teltet… Teltet staar paa bilen aaret rundt, og fukt har aldri vaert et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.