Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger alt av utstyr til 2-3 døgn lange fjellturer


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge hatt lyst på utstyr til noen fine turer på fjellet med fiske og avslapping, og nå vurder jeg å bruke litt av skattepengene på det. Det blir nok bare turer i relativt fint vær, så noe helårstelt trenger jeg ikke. Lav vekt og pakkevolum er det jeg prioriterer, men totalprisen er selvfølgelig avgjørende.

 

Det jeg trenger er telt, liggeunderlag, sovepose og sekk. Hadde vært greit å ende på ca 6000 totalt, men kan være litt fleksibel om det "lønner" seg. :) Jeg føler at jeg bør legge mest penger i teltet, og men har sett både på Helsport Nordmarka 2 og Ringstind 1. Det hadde vært moro med et telt på bare 1,5kg, men det spørs hva jeg må ut med ellers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg ville definitivt handlet fra utlandet, og da ifra USA. Satt kjappt sammen ett sett her til deg med nye trail logic serien til Kelty som har fått kanon kritikk. Du havner da på ca under 5000,- med mva, og med å benytte deg av coupons for sekk, sovepose, telt, og liggeunderlag fra campsaver.com. Frakt blir også gratis. Totaltvekt 5kg for hele settet

 

post-10964-0-06322300-1399747518_thumb.p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være mulig å komme inn i en 50-60 liters sekk om du går for løsninger med lav vekt og lavt pakkvolum på en 3-dagers telttur, i alle fall om du ikke tar med deg alt for mye «unødvendig». Planlegger selv en 3-dagers tur til sommeren, og regner med å komme inn i min Bergans Helium 55 sekk. Telt og kokeutstyr deles med venn. Tror det klokker inn på 12 kilo eksklusiv vann og klær på kroppen ved turstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ville definitivt handlet fra utlandet, og da ifra USA. Satt kjappt sammen ett sett her til deg med nye trail logic serien til Kelty som har fått kanon kritikk. Du havner da på ca under 5000,- med mva, og med å benytte deg av coupons for sekk, sovepose, telt, og liggeunderlag fra campsaver.com. Frakt blir også gratis. Totaltvekt 5kg for hele settet

 

attachicon.gifSkjermbilde 2014-05-10 kl. 20.43.53.png

 

Hiver meg på.  Kan du gi en redgjørelse for hvordan du går frem?  Bestilling, betaling, toll og moms ++.

 

Mvh

Torø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på.  Kan du gi en redgjørelse for hvordan du går frem?  Bestilling, betaling, toll og moms ++.

 

Mvh

Torø

 

Å bestille blir som om du skulle ha bestilt ifra en norsk nettside. Du legger varene i "handlekurven" og oppretter bruker med adresse info. Betaling skjer enten med vanlig visa/mastercard, eller hvis du har pay-pal, så kan du også bruke det. sportsvarer fra utlandet er tollfritt, men du må betale mva. MVA betaler du på postkontoret når du henter varene. 

 

Jeg bestillte for et par ukersiden fra campsaver for over 400$ slik at jeg fikk gratis frakt, gikk smertefritt. Fikk sporingsnr så fulgte daglig med hvor pakken befant seg. Mener det var USPS som fraktet varen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også at Kelty-sekken er i to størrelser, small og medium. Jeg er 175cm høy, hva bør jeg i så fall velge? :)

 

Sjekk ut hjemmesiden til kelty, har sikkert en str-guide der, evt kan du jo høre med campsaver hva dem anbefaler, du har der mulighet til å snakke live med en selger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg bestillte for et par ukersiden fra campsaver for over 400$ slik at jeg fikk gratis frakt, gikk smertefritt. Fikk sporingsnr så fulgte daglig med hvor pakken befant seg. Mener det var USPS som fraktet varen :)

Hvor lang var frakttiden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykt begeistret for løsningene de har valgt på den sekken. Fristet med tn 2 teltet med mulighet for å se på stjernene fra teltet også. 

Har ikke brukt noe fra Kelty før, men ser du har telt og pose fra de, Svandal. Fornøyd med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang var frakttiden? :)

ti dager mener jeg det tok fra jeg bestilte, til jeg hentet det på postkontoret. 

 

Ble sykt begeistret for løsningene de har valgt på den sekken. Fristet med tn 2 teltet med mulighet for å se på stjernene fra teltet også. 

Har ikke brukt noe fra Kelty før, men ser du har telt og pose fra de, Svandal. Fornøyd med det?

Soveposen er kanon :) Du kan trygt kjøpe keltys varer. Det er bra kvalitet, noe flere tester hos annerkjente magasiner beviser. Kelty har nettop utvidet til Storbritannia, sikkert ikke lenge før du finner dem her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti dager mener jeg det tok fra jeg bestilte, til jeg hentet det på postkontoret. 

 

Soveposen er kanon :) Du kan trygt kjøpe keltys varer. Det er bra kvalitet, noe flere tester hos annerkjente magasiner beviser. Kelty har nettop utvidet til Storbritannia, sikkert ikke lenge før du finner dem her også :)

Den rabattkoden, er det er midlertidlig tilbud som jeg bør utnytte med en gang, eller er det noe som kommer til å vare en stund fremover? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg kanskje at jeg bare skal kjøpe nå, så slipper jeg å risikere å vente til skattepengene kommer og så viser det seg at tilbudet er over eller at varene er utsolgt. :) Men vil ikke denne soveposen bli noe varm om sommeren?

 

Jeg gikk for en enda varmere pose http://www.kelty.com/p-648-ignite-dridown-20-en-16.aspx?category=sleeping-bags-pads

 

Heller for varm enn for kald, det har jeg nemmelig vært en gang for mye :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort. :) Endte opp med Kelty TN2 Tent, SB35 800 fill DriDown sleeping bag, PK 50 Backback (small), PDsi self inflating sleeping pad og Outdoor Research 5L Dry sack. :)

Det ble totalt 3900,- + moms. :)

 

Kult! Du må gi oss en vurdering på sekken m bilder! Den ser helt utrolig smart ut. Håper du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.