Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger alt av utstyr til 2-3 døgn lange fjellturer


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Annonse

Litt sent for trådstarter, men veldig bra pris på soveposen som var nevnt over her fra den engelske importøren på amazon

 

http://www.amazon.co.uk/Kelty-TraiLogic-Season-Dri-Down-Sleeping/dp/B00G6KUEDQ/ref=sr_1_31?s=sports&ie=UTF8&qid=1399835806&sr=1-31&keywords=down+sleeping+bag

Takk for tipset, dessverre noen dager for sent. :) Nå er pakken min i tollen, så det kan ikke vær mange dagene før jeg får den. Kanskje blir det prøving av telt i helgen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått settet fra Kelty Trail Logic, og førsteintrykket er veldig bra. Sekken sitter godt på ryggen og har et fantastiske hoftebelte som holder vekten uten ubehag. I tillegg har den store rom med veldig god mulighet for kompimering. Soveposen er lett som en fjær og tar veldig lite plass når den var ferdig komprimert, noe som var veldig enkelt vha. stroppene på posen. Teltet tar lite plass, og passer ferfekt i den elastiske lommen på utsiden av innsiden av sekken. Liggeunderlaget tar litt mer plass enn jeg forventet, men her kunne jeg ha valgt det liggeunderlaget som en må blåse opp manuelt. :)

 

Edit: Og totalvekten med telt, sovepose, liggeunderlag og sekk kom på 5,25kg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er teltet? Er det noen barduner i det hele tatt? Ser ikke noe til det i videoene på Kelty sine sider. Ble umiddelbart betatt av løsningene på sekkene og ikke minst muligheten til å rulle opp teltduken så det spørs om jeg ikke må legge inn en bestilling før mai er over og rabattkupongen går ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre midt i eksamenstiden nå, så jeg har bare fått slått opp teltet inne, og da uten yttertltet siden jeg ikke kan slå teltpluggende ned i parketten. :P Etter det jeg har sett på bilder er der ingen barduner, noe som må være veldig praktisk når en beveger seg utenfor teltet. Når det gjelder oppsettet av innerteltet var det utolig enkelt, og ingen stenger må tres gjennom noe som helst. Alle stengene har kuler på endene som klikkes på plass der de skal være, og duken ble stram og fin uten noe som helst justering. :)

 

post-11350-0-19409500-1400838484_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.