Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til lett og lang sovepose


Anbefalte innlegg

Jeg har lett en stund etter en sovepose med personlengde på minst 200cm. Har tenkt å bruke den sommerstid så det er viktigere at den har lite pakkvolum og er lett, enn at den har lav komforttemperatur. Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo høre med Cumulus om de kan lage en lang versjon. De er rimelige og lager lettvektsposer med god isolasjon av den beste dunen.

 

http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/lite-line-300?gid=61&vid=1

 

Har selv kun førsteinntrykk av en Cumulus Quilt, men har kun hørt bra ting om dem fra de som har testet produktene. Førsteinntrykket av quilten er også meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bestille fra polske Robert's (www.roberts.pl)...

De tilpasser den sekken du trenger, fantastisk kundeservice, god kvalitet og etter forholdene veldig billig... levert på døra av dhl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har kjøpt pose fra roberts. Han er fornøyd. Har selv kjøpt quilt fra cumulus. Fikk den litt lengre. Veldig imøtekommende service. Kun de beste materialer og den beste duna. Langt under prisen til noe tilsvarende i Norge.

Jeg anbefaler at du ber om ytterstoff av pertex endurance. Da tåler posen litt mer fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du lignende poser fra polen, som ikke holder noe igjen på kvalitet, slipper du med halve prisen. Kompis av meg kjøpte råeste vinterposen til cumulus og det var til under 5000. Etter momspåslaget. Selv har jeg en quilt med 450gram 850+ cuin dun. Pertex quantum tekstil. Bestilt ekstra lang. Tror jeg betalte mellom 2000 og 2500. Den veier 750 gram og er posen min når det er ned til ca -8 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange forslag, dog syntes jeg de fleste forslagene er litt dyre. Finnes det ingen litt rimeligere poser til sommerbruk med lavt pakkvolum? Jeg var innom gsport på fredag og de hadde en billig pose som kunne pakkes ned på størrelse med en liten håndball, den var dessverre 185cm personlengde. Husker ikke prisen, men tror den lå rundt 700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kjem til lett sovepose med lite pakkvolum, er det veldig stort utvalg av kortare posar. Desverre er utvalget så godt som ikkjeeksisterande for oss som er lenger enn gjennomsnittet. Det vart nevnt ein sovepose i ein annan tråd på dette forumet for ei tid attende, men det var med ein prislapp som var fleire gonger større enn kva eg er viljug til å betale for ein sovepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den selv, men vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne: http://www.kelty.com/p-774-sb-35.aspx?category=sleeping-bags-pads

Veier 780g i lang utgave og ikke så ille pris heller.

Denne så veldig fin ut. Ikke altfor dyr og fin vekt. Vurderer den ved neste lønning. Jeg har allerede en helsport alta long, men vekta den er 2100gram inkludert komprimeringstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.