Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til ut.no?


Anbefalte innlegg

Jeg synes ut.no virker som en seriøst bra nettside, men problemet mitt er at det i følge mitt behov blir litt for seriøst da det virker som om turene man legger inn må være av en viss kvalitet samt gagne andre. Jeg er på utkikk etter lignende tjenste, men hvor man også kan publisere og vise sine uhøytidelige turer. Ut.no har også mulighet for å importere gpx track filer, noe som er veldig bra, men som sagt, så føler jeg at det blir litt for seriøst når jeg bare skal dele turen jeg gikk med bikkja på et kart.

 

Finnes det tjenester med lignende funksjonalitet (også med mulighet for import av gpx-filer) hvor man også kan dele de litt mer uhøytidelige turene?

 

Krav:

- Det bør være topo kart

- Mulighet for import av gpx fil

- helst norsk side, men en ryddig utenlandsk side funker også

- Eller noenlunde samme funksjonalitet som ut.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det topokart og mulighet for import av gpx der?

Det er gratis å teste det ut - jeg mener det er det.

Jeg bruker bare å klikke på startsted og stoppested (når det er stier fra før), så kommer ruten av seg selv - som jeg overfører til GPS. Ikke stinett for svensk side - det har vært litt irriterende, men det ligger inne svenske topokart i bakgrunnen - for om man velger svenske stier (eller klikker en rute i sverige) kommer høydeprofil etc opp helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke implementere mulighet for GPX spor her på Fjellforum? For turrapporten min i påsken brukte jeg ut.no til å vise gpx sporene, da de vises finere der enn i basecamp, men publiserte ikke turen og tok bare screenshot av kartene og la ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Finnes svenskenes svar på ut.no?

 

Jeg nevnte lommekjent over her - og Lommekjent bruker jeg også på svensk side. Av en eller annen merkelig grunn så har de ikke Topokart på nettsiden, men selv om du klikker en rute i sverige lastes høydeprofil etc inn som vanlig. Gjør dette kun når ruter går både i Norge og Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.